2010. november 8., hétfő

Pecsa

Az év Bëlga koncertje
Mint az már írtam idén 9 Bëlga koncert voltam.
De PECSA viszi a prímet az összes közül. Pedig mondhatjuk ez egy fajta Platina koncert.
Az a lemeze a Bëlga-nak egy-két szám kivételével nagyon nem tetszett.
De ez nem akkora negatívum, ugyanis a Bëlga koncerten sokkal jobb, mint a lemezen, vagyis a rosszabb számokat képesek úgy előadni a koncerten, hogy az tetsszen.
Ez az együttes egyik legnagyobb pozitívuma.
Előjáróban annyit, hogy igyekeztem a koncertre, így azért kb 1 órával a koncert kezdése előtt már ott voltam, ekkor még az Alvin és Mókusok koncertje zajlott, ment is pogózás, úgy hogy én elvonultam a terem egyik szélébe.
Tudni kell, hogy a koncert szeptember 24-én volt, vagyis hónap végén.

Koncertre egyedül mentem, és pénzem sem volt, szóval a koncert alatt teljesen józan voltam,
de ez persze nem tényező hisz Bëlgaról van szó.
Igazából amikor elkezdték építeni a színpadot már sejtettem, hogy itt valami meglepetés készül, ugyanis egy pulpitust felállítottak a színpadra.
Aztán persze jött a Disco Baby, majd az Ünnepélyes tanévnyitó.
És ezzel együtt elkezdődött a vetítés, ugyanis minden dal közben bevágtak a kivetítő egy kép anyagot, ami az épp aktuális nótához kapcsolódott.
Ez stílszerű volt, ugyanis Aha! évnyitó koncert kereteiben volt maga a koncert.
Ezek után titkon reménykedtem hogy a tanévnyitó után a Platina 2. száma jön, vagyis a Fizika.
Ami egyik személyes nagy kedvencem, és már nagyon vártam a koncerten.
És imáim meghallgatattak, és Tanévnyitó egyből a Fizika jött, ami megadta a hangulatot a
további jó koncerthez. Ezek után jöttek olyan dalok is, amiket nem ismerek, mivel egyszer hallgattam őket, ezek szintén erről a lemezről voltak.
Meg amúgy is olyan számokat adtak le, amiket nem szoktak koncert adni.
Ugyanis ezelőtt csak a Halmazok-at, és az Energia, népesség-et hallottam koncerten, legalábbis ezek amik hirtelen eszembe jutnak.
Így ezekről a számok nem nagy tudok mit mondani.
Viszont ha már Platina elhangzott az a szám ami Platina legfontosabb előzménye, még pedig a Királyok a házban. Ez a dal a Jön a Gólem című lemezükön található, és ez volt az első oktatási segédanyagnak készülő daluk. De nem ez a Platina egyetlen előzménye.
Ugyanis a Ló-Rider szintén történelmi témája dal, illetve a Dal madártani intézethez című számok meg madarak élővilágát mutatta be Bëlga módra.
Ez külön öröm volt, hogy elhangzott, miért már egy ideje nem hallottam.
És akkor most jön a lényeges rész, ami miatt ez még az koncertje számomra.
Olyan "régi" dalok kerültek elő, amire szerintem senki sem számított.
Még pedig először is Külföldi. Ezt a dalt nem hiszem, hogy be kéne mutatni a rajongóknak.
Ezzel futottak be anno fiúk, még hozzá a Pepsi Sztárcsinálóban ezzel lettek 2. helyezettek még 2000-ben.
Ehhez kapcsolódik az a történet, hogy Miskolcon volt helyszínileg ez a tehetségkutató,
így ehhez köthető Miskolccal és BAZ megyével kapcsolatos dalok.
Szóval ennek a dalnak nagyon örültem.
És ezután már tényleg azt hittem, hogy ezt már nem lehet felül múlni.
De felül lehetett.
Még pedig egy olyan szám jött, amit volt szerencsém már egyszer élőben hallani.
A dalt előtt Tokyo leült a Trambulinra, egy mesekönyvvel a kezében.
Mellettem be kiabálta egy srác, hogy a Maci fog jönni, de nem az jött.
Egy olyan szám következett, ami a Bëlga leghosszabb száma.
Ugyanis végül is egy dalról van szó, még ha ezt ketté is választották.
Ez a dal pedig a Fehérlófia. Amely egy ugyebár igen fontos magyar népmese.
Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy ez a dal Zsolti a béka vagyis a gyereklemez legjobb zeneszáma.
Fantasztikus, leírhatatlan, és elsőre felfoghatatlan élmény volt.
Amint meghallottam hogy megy, elő is vettem a gépemet, és elkezdtem rögzíteni azonnal a dalt.
Így meg van az egész. Ami után véget ért a Fehérlófia 1. része, lementek a színpadról, és már is kezdődött a szokásos három hülye és 1-2-3 kiabálások, természetesen részemről is a 3 hülye ment :D Természetesen visszajöttök és jött a ráadás. Ami a Fehérlófia 2. részével kezdődött, hisz amit elkezdték azt illik be is fejezni ők befejezték.
Majd ezután újból a színpadra lépett Ati Sanyi és Káci. Ati szintetizátorozott, míg Káci, aki nem mellesleg lány, ő pedig hegedült, a dal pedig természetesen a Nótacsokrok.
Bauxit be is mondta a szám előtt, hogy ha nem nótázunk jól, akkor nem lesz egy-két-há.
De azt hiszem nem árulok el nagy titkot ha azt mondom, hogy most sem maradhatott el az egy-két-há. És ezzel véget is ért a koncert, ugyanis Kalauz 1 elmaradt, de ezt bántam a legkevésbé, Kobucin sem volt, itt is elmaradt. Úgy látszik a jó koncertekről kimarad :D
Még annyit, hogy koncert egyetlen negatívuma az a biztonsági személyzet volt, pl. konkrétan volt olyan hogy az előtte levő srác szájából konkrétan kivette a cigit pl., a hangulatra nem lehetett panasz, ugyanis a mellettem és mögöttem levők is nagy hangulat csináltak velem együtt.

A koncertről készült videók itt lehet megnézni:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=5BAF88D9EDE56C46

Végezetül annyit, hogy még sok ehhez hasonló koncerten szeretnék részt venni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése