2011. szeptember 29., csütörtök

Musicalplusz 32. 2011 szeptember 25

Robin Hood után azt mondtam felemás érzéseim vannak, ez most hatványozottan igaz.
Ugyanis összeségében kiváló produkciók és dalok hangzottak dal.
De hiányzott most nálam nagyon az a plusz, amely személyes kötödést jelenti egy dalhoz.
Mindezek ellenére azért nagyon jó kis délután volt ez.
Mihálka Gyuri kezdte a délutánt egy Queen dallal, majd Kamerás Máté folytatta. Ezután ők ketten kezdtek el konferálni, ami
egy külön szám volt. Hihetetlen amit ők ketten csináltak itt. Ment a cikizés jobbra-balra. Máté össze-vissza olvasta fel, hogy miket hallott, illetve hallhat majd a nagyérdemű publikum.
Most a blokkok elemezése helyett az előadókat fogom sorra venni.
Kezdenem Kamarás Mátévál, aki a du. komoly pozitív csalódása, komolytalanságban és komolyságban is vitte a prímet.
Az első blokkban Rocky Horror Picture show-ból énekelt két dalt is. Már a kezdése nem volt semmit, hisz a Sweet Transvestite-tel kezdett, ami egy elég komolyan, nincsenek sokan a világon, akik ezt jól előtudnák adni, Máté produkciója kitünő volt, a másik dal is jó volt, sőt összeségében elmondható, Máté nagyon jól választott dalokat, bár azért ezen repertoáron lehetett volna csiszolni, mondjuk azt sajnálom Mitsukoból nem énekelt, illetve hogy Summer Nights vagy vmi hasonló dal nem került elő tőle, inkább a komolyabb daloké volt a főszerep, hisz ugyebár Sakkból énekelt még, illetve két Elisabeth duettet Janza Katával.
Bár ez utóbbi végképp nem meglepő, hisz ugyebár ők sokáig játszották ezt a darabot együtt.
Lehull a fátyol végén Máté meg is lepte Katát rendesen, ugyanis karjába vette, és úgy vitte őt, roppant vicces jelenet volt meg kell hagyni. Ez volt amúgy a "záró" szám, ezután ugyanis összesfelépő színpadra és We are the world-ot énekéltek el. Máté a refrénből énekelt részt, ami nem is tudom mire hasonlított, talán Bruce Springsteen-re /ugyebár azok közök voltak akik anno elénekelték ezt a dalt./. Dal maga amúgy is maga  tökély, záró dalnak alig ha lett volna jobb választás.
Ha kell egy táncot mindig örömmel veszi az ember, ha hallja, ugyanis még mindig kuriózumnak számít. Most már két szempontból is. Az egyik szempont, hogy ez dal sosem szerepelt a magyar előadásban, bár egyszer Máté és Detti jelmezben előadta. A másik szempont pedig, hogy az előadás jelenleg nincs műsoron, sajnos.
De azért még van egy szempont, hogy bár a múltban sokat szerepelt együtt Máté és Kata, de ma már nem ezek az idők járnak, így tényleg komoly kuriózum volt a dal, két kiváló előadóval.
De a két Elisabeth szám között volt két Sakk dal. A Forog  a kerék magyarul, és az Anthem angolul.
Na már most a Forog a kerék volt Máténál csúcs, hihetetlen, hogy adta elő ezt, az hagyján, hogy hangilag hogy adta elő, mert az önmagában nem volt semmit, de a gesztusai önmagukért beszélnek. Totálisan együtt élt a dallal, és teljesen átjöttek az érzelmek a dalból. És ezután már végleg nem lehetett egy rossz Mátéra, bár ezen délutánon abszolute nem volt, igen komoly pozitív csalódás volt ő ezen délutánon számomra.
De a másik Sakk dal az Anthem is egy külön kategória, amit ugyebár angolul adott elő. Ezt a dalt mondjuk még nem hallottam, vagy legalábbis egymáé többször nem így mindenképpen új volt nekem a dal. De ahogy az elöző dalokra azt mondtak, hogy jól lettek megválasztva, erre is igaz ez. Az pedig külön érdekesség, hogy Máté külön kis blokokkat adott elő, mint az jól látható.


Mihálka Gyuri. Na őtt annyira nem ismertem, de pár dalt hallottam tőle. Ő is jó repertoárral állt elő ugyebár Queen dallal kezdett, majd a Sunset Blvd.-ból As if We Never Said Goodbye-t énekelte el az első blokk végén. Na ez egy igen komoly dal, ráadásul a dolog érdekessége, hogy ezt a női főszereplő énekli el ebben a musicalben, bár nem példanélküli, hogy férfi adja elő a dalt, ugyanis a Glee című sorozatban Kurt elénekelte ezt a dalt 2. évadban. Ez amúgy roppantul tetszett Gyuritól, roppant szép dalról van szó amúgy.
Idegennyelvű dalok után az Árnyékdal követlezett, amely szintén egy jó performance volt, bár az elején még voltak kételyeim, hogy mi fog kisűlni ebből, de aztán ezek elillantak.
Ezután még Queen dal következő ami duettben lett előadva Fejes Szandrával,  Who wants to live forever. Ez is ott volt a szeren. Az utolsó dala pedig Maria volt West Side Story-ból, amire végképp feltette a pontot az i-re, de mint mondottam nála Sunset dal volt a csúcspont, de ettől független kitünő volt a zárás.

Na és akkor most jöjjön Veréb Tamás. Őszintén megmondva itt is felemások az érzéseim.
Ennek pedig az oka, hogy repertoárt soványnak éreztem, és nem a dal szám miatt, egyszerűen azért, mert dalok közül egy olyan volt, ami az újdonság volt, a többi már elhangzott fellépéseken.
Másrészről viszont a dalok jók voltak, csak nem azok a dalok voltak amik igazán közel álltak volna hozzám.
Bár mondjuk Robin szóló igen közel hozzám.


Akkor nézzük a dalokat. Az első dal egy duett volt, a Szerelemre hangolva Szandrával.
A dal előtt Janza Kata beszélt egy kicsit hosszabban, majd bemutatta, hogy kik jönnek, roppant kedves volt, ugyanis elmondta, hogy vannak fiatal tehetség, azok közül is vannak olyanok, akikért úgyszólván tűzbe tenné a kezét/nem így mondta, de ez a lényege/. Illetve azt is hozzá tette Tomit illetően, hogy sajnálja, hogy szerelmes párt már nem alakíthatnak majd a színpadon, de még az ilyen rendezvényeken azért duettezhetnek, ezzel már egy kicsikét előre vetítve a jövőt, illetve a duettezést, még a bemutatás előtt is megemlítette.
Ez a dal egy egész jól sikerült pop dal amúgy, amit Tomi kezd el.  És őszintén megmondva ez a belépés ami igazán megfogott engem, szerintem ez a dal legjobb része. Tomi természetesen hozta azt amit tud már az első pillanattól kezdve, pedig a csúcsponttól még messze voltunk, de ez kitünő bemelegítés volt. De amit a dal kapcsán meg kell említsek, az pedig nem más, mint Szandra személye. Elképesztő ez a fiatal lány, amit ebben a dalban produkál az nem semmi. Igen szép jövő állhat előtte, aki mindenképpen egy üde színfolt lehet ebben a világban, sőt még példakép is lehet a jövőben arra vonatkózólag, hogy a tehetség az ami mindenekelőtt áll.
Ahogy Gyurinál Tominál is második dal volt a du. csúcspontja szerintem /bár ebben biztos lesznek akik nem adnak majd igazat nekem, de így van rendben/, nem csak azért mert egy olyan dalt adott elő, amit még eddig nem, hanem azért is mert az olyan dal, ami mindezek mellett roppant komoly dal is. Én a magam részéről azért is szeretem ezt a dalt, mert egy sokak által vallott közhelyt cáfol meg, még pedig hogy királyfinak jó lenni. És azt hiszem, ebből kitalálható, hogy Tomi Rudolf című musicalből énekelt, még pedig a Hétköznapi hős-t. Most őszinte leszek, ez a dal sem tartozik kimondottan a kedvenceim közé, persze maga a dal nagyon jó, a tartalma, a mondanivalója nem csak erre az adott szitucáióra, hanem úgy gondolom, hogy ma is érvényes, mivel az élet nem fenékig tejfel az emberek számára, nem nagyon van olyan ember a Földön, akinek ne lennének ilyen vagy olyan problémái. Sőt ami miatt ez igaz még ma is, hogy ma is élnék olyan emberek a Földön, akik inkább suttyba dobnák a hírnevüket, és csak hétköznapi emberek lennének.
Amúgy Rudolf egy elég vitatott személyiség, a róla kialakult kép azért nem mondható teljesnek, vannak elég ködös részek vele kapcsolatban, elég csak halálára gondolni, amit hivatalosan öngyilkosságként aposztrofáltak, de ezt a mai napig is vitatják. De pont ez a része Rudolf életének nagyon is valós lehet, hogy elvágyodott az udvarból. De nem ragoznám ezt tovább, hisz lehetne erről még erről hosszú-hosszú sorokat írni.
Azt mondtam, hogy ez volt a csúcspont, ami mellett már két indokot is felsoroltam, de van egy harmadik ami legfontosabb. Még pedig a 4 dal közül ez volt a legjobban előadott dal. Ezt már elmondtam, de még sokszor elfogom mondani, Tomi mindenesetben teljesen azonosul azzal a karakterrel akit énekel, és ez egy darabban még egyszerűbb feladat, hisz ott van idő kiteljesedni, de egy fellépésen ugyanazt megcsinálni, na erre már csak a legnagyobbak képesek. Amúgy ezt mi sem példázza jobban, hogy a dal végén teljesen összeomlik, amit konkrétan látni kell, mert így leírni nem lehet. Bár még van két dal, de azt kell mondjam, hogy Tomi eljut majd oda, hogy ő lesz Magyarország első musicalszínésze egy nap, abszolute megérdemelné, hisz vannak fiatalok azért nem is kevesen, akik jól tudnak énekelni, de olyan fiatalok, akiknek ilyen drámai vénájuk legyen, ilyeneket Tomin kívül nem ismerek jelenleg, persze ma már a youtube és egy videómegosztó portálokon nap, mint nap újabb és újabb fiatal tehetségeket ismerhet meg, bár azt kell mondjam, hogy nem a világ vége, ha vannak olyan tehetség a kis hazánkban, mint Tomi, ugyanis ez nem veszi el Tomi tehetségét, és most olyan dolog jön, amit én már többször elmondtam, és el is fogok mondani. Ez a műfaj, egy alapvetően színházi műfaj, amely nem arról szól, hogy ki a jobb, ki a legjobb, ugyanis magam részéről nem állítom senkiről, hogy na ez olyan ember, aki verhetetlen, bár azért színházban szerepek vannak, és azért bevallom, hogy bizonyos szerepeknél nálam meg vannak azok az emberek akik legjobbak az adott musicalben, ez persze nem azt jelenti, hogy más nem lehetne jó. Na de túlzottan is eltérem a tárgytól, vissza a musicalpluszhoz.
A 3. dal az az dal, amire azt mondtam, hogy közel áll hozzám, viszont ennél a produkciónál felmerülnek problémák. Az első probléma, hogy bár ez a dal tényleg közel áll hozzám, én úgy gondolom, hogy ez a dal Kovács Ároné,  és ezt az élő élményem után is mondom. Másrészről a William dala az ami Robin Hood legjobb dala, az dal olyan dal amiután még Webber is kiesne a székből szerintem. És ugyebár ez Tomi dala a darabban, amit elképesztő módon ad elő, mint arról beszámoltam, és valahol azért reméletem, hogy ezzel fog előrukkolni.
De most jöjjön a dal elemzése. Először nem véletlenül, mondtam, hogy ez Kovács Áron dala, ugyanis ez a dal sok minden csak nem egyszerű dal, ez dal nehezebb a William dalánál ugyanis az a dal egy ívet visz tovább, ez viszont nagyon sok ívű. vagyis külön dramaturgiája van a dalnak.
És vannak részek amik kimondottan nem jönnek be nekem ebben az előadásban.
Pl. egy probléma hogy vannak darálós részek, van egy igen lassú rész a dalban, amely kritikus rész, amely úgy kezdődik, hogy "kis kölykök játszanak háborúsdit...". Itt több probléma is van, egy részt itt azért a darabban van egy ici-pici szünet olyan 2-3 másodpercnyi, ehhez képest itt csak 1 volt. Ez sem kis probléma szerintem, a nagyobb probléma a folytatás, ez egy roppant lassú és halk rész lenne, amit Áron kitünően hozott le, ehhez képest itt nem volt meg az az lassú és halk ív, aminek kellett volna, ezen a részen belül Tomi ugyanis felemelte a hangját "Ezzel kell élnem.."-nél, sőt azt sem nevezném szerencsének amikor "pofon"-nál p-t túlzottan kihangsúlyzotta. Remélem senki sem haragszik meg ezért a kis kritikámért. De, mint mondtam ez a dal roppant nehéz dal, Robin Hood musical legnehezebb dala magasan, ami magában hordozza hiba lehetőséget, ezért is elképesztő, hogy Kovács Áron ezt képes volt elképesztő módon előadni, pedig ő nem is profi, mint azt tudjuk.
Viszont hogy vmi jót is mondjak, a dal többi része viszont igen jól sikerült, pl. van még egy igen nehéz rész szintén ebben lassú ívben, amikor félsz-t elkezdi énekli, és ez ív elkezd gyorsulni, és végére eléri a csúcspontot, ez tökéletes volt, ahogy a dal eleje is. Sport példával élve ez olyan volt, amikor van egy nehéz versenypálya, mondjuk Szingapúr, amely nem rövid pálya, sok kanyarral, 2 szektort összerak az illető abból még lehet jó eredmény, de ha ma a harmadikban hibázik, akkor már is nem az ideális köridőt teljesíti a versenyző.
Ettől függetlenül dal igen komoly hatást gyakorolt közönségre, igen komoly ováció volt ugyanis, Tominak nem is egyszer kellett visszajönnie.
De azért megemlíteném, hogy Tomi legutóbbi Félsz előadása, ami idén májusban volt, az viszi eddig prímet, a kritikus részeket is nagyon jól hozta le ott, azt mindenképpen érdemes megnézni, a honlapján megtekinthető.
És akkor a záró akkordokhoz, amely egy több szereplős dal, és azért nevezem így, mert igaz, hogy két szereplő van benne, ráadásul a másik szereplő a dal végén lép csak be, de ez egy különleges dal, ahol igen fontos a másik szereplő is. Ez a dal a Bennem, mint a tükörben az Elisabeth-ből. A dal ugyebár arról szól, hogy Rudolf anyától kér segítséget, hisz ő tartja a végső menedéknek, de végül benne is csalódnia kell.
Amúgy igen fontos dolog, hogy Rudolf és Sissi igen jó kapcsolatban voltak egymással, Rudolf halála az ami végleg betette a kaput Elisabeth és Ferenc József házasságának, legalábbis egyes történészek így vélik.
De most magáról a dalról beszélnék. Ez a dal párhuzamba vonható a hétköznapi hőssel, hisz Habsburg Rudolf énekli mindkét dalt, viszont míg ez előbbi dal a Rudolf című musicalben szerepel, addig a Bennem, mint a tükörben az Elisabeth című musicalben szerepel. És hogy miért mondtam ezt két szempontból. Az egyik szempont, hogy az előadók kisebb blokkokat tartottak amelyek két számból álltak.Tominál Rudolf blokk volt, Máténál Rocky Horror Show, Elisabeth blokk, Sakk blokk, Gyurinál Queen blokk, Gézánál Webber blokk, Kata szintén Elisabeth blokk, Szandra Rómeó és Júlia /RJ/ blokk.
Másik szempont, hogy a Félsz után Tomi visszatért oda, ahonnan befejezte a Hétköznapi hőst, és ez nagyon fontos, ez egy hibamentes dal, tökéletesen előadva, aminek teljes katarzis a vége Tominál, mint ahogy a Hétköznapi hősnél. Bár ezt a dalt nem először adta elő Tomi és nem is akárkikkel, pl. Füredi Nikivel egyszer, aki ugyebár szintén játszotta Elisabeth szerepét, illetve Vágó Zsuzsival is. De azért ez a csúcs, azt hiszem nem kell mondanom, de számomra Janza Kata jelenti Elisabeth-t, abszolute ővé ez a szerep, nem véletlen, hogy ő azt mondja, hogy ez az álomszerepe, amit megtudok érteni a történelem női karakterei közül ő az egyik amely igazán közel áll hozzám, sőt a nők közül talán legközelebb.
A musical szenzációs bár őszintén megmondva, azért olyan sok dal nincs benne, ami nagyon közel áll hozzám, illetve úgy mondanám, hogy slágerből nem mondható, hogy sok van benne.
Három dalt emelnék kiemelni: Nagyott nőtt az árnyék, Az már nem én lennék, Ha kell egy tánc /ez utóbbi az előadásba még nem került bele a magyar előadásba/
Ettől függetlenül még a Bennem, mint a tükörben is egy igen komoly dal. De ugyebár a dalokat több szempontból szemléhetjük, mint azokat én is néztem, ezek pedig személyes kötődés, tartalom, dallamvilág etc. Nagy tapsot kapott Tomi és Kata, Tomi külön megköszönte Katának a duett-et, és még szólt a közönöséghez is, bár elsőre nem működött a mikrofonja. Azt mondta, hogy most csak szomorú adott elő, így következő alkalommal valami vidámabb dalt is el fog énekelni. Ezzel kapcsolatban meg annyit tudok mondani, hogy ezt nagy örömmel fogadnám. :) És nagy köszönet ezért délutanért.


Fejes Szandra a következő, akit röviden bemutatnék, ő egy fiatal tehetség, akit a Társulat tagja volt, és az István, a királyban játszhatta Táltosasszonyt. Illetve Kaposváron is játszott azt István a királyban de ott Sámánasszonyt alakított /ez vélethetően ugyanaz a szerep/. De azért az igazi áttörést a Nyomorultak hozta meg, Kecskeméten játssza ugyanis  Madame Thenardier-t. Emelett indult Lévay énekversenyen karakterszínész kategóriában, ahol nem ő nyert ugyan, bár neki kellett volna nyernie, és ezzel nem vagyok egyedül, csak hát neki nem az opi igazgatója az apja ugyebár......
Illetve még ide kívánkozik, hogy Gálán ő is fellépett Mrs. van Hopper dalát adta elő.
És a vasárnapi repertoárjaból is látható, hogy nem véletlen, hogy karakterszínész kategóriában indult, hisz a dalai elütnek egymástól, még az RJ dalai is, már csak azért is mert két külön karakter daláról van szó.

Most pedig a szóló számáiról beszélnék, ugyanis duettjeiről már beszéltem, illetve még fogok beszélni.
Az első szóló dala a Rómeó és Júliából a Dada dala vagyis a Szeme tűzben ég. Ehhez előjáróban annyit mondanék, hogy ez a musical igen sokat jelent számomra, maga az eredeti történet is, és a musical is, bár magyar verziót nem szeretem, aminek számos oka van, de azért a dalokkal általában nincs komoly probléma, de azért vannak olyan dalok, amiknél akad, ez szerencsére nem az dal.
Még annyit, hogy ezt a dalt szintén énekelte Lévay versenyen még a középdöntőben.
Ez amúgy az este második RJ dala volt, ugyanis már volt Gyűlölet amit Szandra és Kata énekelt.
Szeme tűzben ég  az a dal, ami egy pluszt ad Rómeó és Júliahoz, ugyanis a francia szerző úgy vélte, hogy fontos a mellékszereplők érzéseivel tőrödni. Ez kaptak is dalokat. Eredendően Dadanak, Tybaltnak, Capuletnek /ez nem került be a magyar előadásba/, Lőrinc barátnak volt saját dala, Aztán a franciák felújították a darabot és Mercutio is kapott két szólót, Capuletné is kapott egy dalt.
Dada dala személyes érzésekről szól,  hogy mennyire kőtödik Júliához, és bár nem ő az anyja még is úgy nevelte, mint a saját gyerekét.
Nagyon tudok hozzáfűzni ehhez produkció, hisz gyönyörű volt. És döbbenetes, hogy az egyik pillanatban még gyülölködő szülő, a másik pillanatban már Dajka, aki belátja, hogy Júlia már nem gyerek, vagyis lemond Júliáról, hisz látja hogy rátalált a boldogságm, ez pedig igen komoly kontraszt van itt ugyebár nem csak a szereplők között hanem a dalaik között, teljesen más hangot igényel a két dal. Szóval tényleg le a kalappal előtte.
A másik szóló dala a Rebeccaból az I'm American Woman dal. Ez viszont a már a sokadik tipusú dal, ugyanis ez a dal alapvetően egy vicces dal, abszolut szórakoztató jellege van, egy revü tulajdonképpen.
Mint az amit már említettem, ezzel a dallal lépett fel Lévay verseny gáláján nem olyan rég.
És a mai vasárnapi produkciójából látszott, hogy roppant egyedi a stílusa, és a hozzáállása ehhez a dalhoz, nem tudnám azt mondani, hogy Nárayt vagy Szulákot idézi meg, mert egyikre sem hasonlít, de vmi elképesztő tényleg. És szokták azt mondani, hogy ezt nem lehet leírni, hanem látni kell, már nem is mondtam, de jelen esetben hatványozottan igaz.

Janza Kata. Na ő egy tűnemény, nem tudok jobb szót rá. Valami elképesztő egy nő, hihetetlen, hogy milyen alázat van benne. Meg azért teli van még sok jó tulajdonsággal. Élőben eddig őt sem láttam, így mindenképpen komoly benyomást tett rám. Beszéltem már az Elisabeth-es duettjeiről, illetve arról, hogy külön bekonferálta Tomit és Szandrát, az is egy nagyon szép gesztus volt.
Az első dalát nem ismertem, bár ugyebár be lett konferálva, de nekem semmit nem mondott. Ez a dal a Sztárcsinálok nevű magyar musicalből van, Egyszer tenne végre asszonnyá. A dal maga nagyon jó, sőt egyenesen kíváló. Azt pedig, hogy mindez Kata adta elő ez plusszban rátett egy lapáttal. A dal maga a vágyódásról szól. Octavia vágyakozik férje után, szóval egy érzelmes dalról van szó, ami belépőnek nem éppen semmi. De amúgy ez a musical műfaj egyik jó oldala, bár ez minden zenei ágra igaz, hogy mindig hall valami újat, szépet, elképesztőt.
Következő dal már nem lepett meg. Rómeó és Júlia duett, amit Montaguené és Capuletné énekel. Ugyebár Kata Capuletnét énekelte, hisz ez az ő szerepe, Montague-nét Szandra énekelte. Ez valami elképesztő duett volt, ez a dal Gyűlöletről szól, cseppet sem könnyű előadó, nehézség abban rejlik, hogy két egyenértékű partner kell, hogy legyen, hisz a lényeg, hogy mindkét fél félelmet keltsen az emberben. És bár nem szeretem ezt a szót használni, de ez tökéletes produkció volt. Katat tekintve ez nem kérdés, ő álmából felkeltve is úgy lenyomná ezt a dalt csípőből, hogy az ember dobna egy hátast, de amit Szandra művelt, az vmi elképesztő, brutális volt, nem is kis mértékben, félelmetes volt ez a duett. Csillagos ötös volt ez a produkció.
De azért minden dal más, ez más dalokhoz mérten könyebb dal, abban tekintetben, hogy nincs mondjuk sok íve a dalnak, ezt a dalt sokkal inkább elő lehet adni fellépésen is, mint mondjuk egy Félsz-t, ami jócskán nehezebb, bár az szóló dal.
Még egy dal maradt, egy Cserháti dal, Kicsi, gyere velem rózsát szedni. Erről a dalról annyit tudok mondani, hogy egy roppant kellemes kis dal, számomra ez is új volt, hisz nem ismertem ezt a dalt, sosem voltam nagy Cserháti rajongó, de azért vannak nagyon jó dalai, ezt viszont már régen is így gondoltam.
Ez a dal is jó választás volt Kata részéről, bár összeségében én azért más repertoárra számítottam Katától, de ez ami volt, ez is kiváló volt.

Egyházi Géza. Ő az az ember akit ma már az országban egyre többen ismernek, de leginkább Krolock grórfként, ugyanis ez az a szerep ami által őt megismerte az ország. Persze ma már több más szerepben is tündököl, pl. Jean Valjan-t alakítja Kecskeméten.
Géza repertoárja nagyon jó volt. Teljes más volt ez a repertoár, mint mondjuk Gyurié, és Mátéé, az ő repertoárjukban több nagy szóló /erőteljes, földrengetős/ is volt, Géza repertoárjában a Colloredo szóló az ami kilógott a sorból.
Első dala az Aspect os love-ból a Vágy, boldogság, szenvedély. Ez is egy komoly kezdés meg kell hagyni. Annyit erről a musicalről, hogy régen ezt a musicalt nálunk is játszották Szerelem arcai néven.
Ahogy Tomin kívül ezen estén senkit, még Gézát sem voltam szerencsém élőben hallani eddig, csak a youtube-ról többnyire. De már Krolocként is tetszett, de igazából engem az nyert, amikor Jean Valjanként láttam, erről van felvétel a youtube-on, különösen a Vidd haza az ami elképesztően jó volt Gézával.
Azok után meg végképp kíváncsi voltam, hogy milyen lehet élőben. Nem hiszem, hogy egy nagy titkot mondok el, azzal, hogy én Tomi miatt mentem el erre a rendezvényre, de azért nem mellékes, hogy milyen fellépők álltak össze még, és azt kell mondjam, hogy igen komoly brigád állt össze.
De visszatérve a Szerelem arcaihoz, ez a musical amúgy Webber musical, akit akár nevezhetnék Mr. Musicalnek, hisz őt tartják sokan a legjobb msicalszerzőnek, ami azért nem véletlen elég megnézni, hogy milyen művek állnak a neve mellett. Csak pár a rend kedvéért: Szupersztár, Fantom, Macskák, József etc
De visszatérve a dalhoz ez egy remek dal egy remek előadó tomácsolásában, és hogy a dal eredeti címe a szerelem tényleg mindent megváltoztat.
Dal után egy kicsit beszélt Géza, oltári arc meg kell hagyni. Megjegyezte, hogy Gyuri és Máté együtt már nem térnék vissza, hisz nem fog fél 10-ig tartani a musicalplusz /fél 7-ig tartott amúgy/ , és hogy a szájukon ott van már a szájkosár, ezen megszakadtam, tényleg hihetetlen forma.
A következő dal, a már említett Győzedelmes zeneszó. Azt is mondtam, hogy kilóg a sorból ami igaz, hisz egy komoly, erőteljes dal, ráadásul ezt a szerepet Szabó P. Szilveszter játszotta eredetileg /játszotta, sajnos, ugyanis ezt a darabot idén tavasszal levették a programról/ ami önmagáért beszél.  A dal elején Géza tett is egy Szilveszteres mozdulatot, majd gyorsan elnézést is kért Szilvertertől, és mindezek után elénekelte a dalt.
 Dalról annyit érdemes tudni, hogy az antikarakter dala ez a darabban. Bár teszem hozzá több féle vélekedés van Colleredoról. A darab abból indul ki, hogy Colloredo nem ismerte fel Mozart tehetségét, azt hitte, hogy mindent kisajtolhat bele, erre az újtaik ketté váltak. És innentől kezdve Colloredo bukása elkerülhetetlen, hisz Mozart közben sikeres lett Bécsben. Csak hát Colloredo ahogy mindenki mást, Wolfgang Amadus Mozartot is lenézte: " az a senki, pimasz, hűtlen...." . És azt kell mondjam,  hogy ez a történet akkor ma is megállja a helyét, hisz ma is vannak született tehetségek, de nem lehet őket kisajátítni, beszorítani valahova, hanem hagyni kell, hogy kiteljesedjenek.
Géza ezt a dalt is kitűnően hozta le, a fenn idézett rész különösen tetszett a dalból.
És most vissza Webberhez, a délután első nagyon nagy kuriozumához értünk el. Ez pedig egy Love Never Dies /Operaház fantomja 2. rész/ dal volt magyarul ez pedig a Míg hangod újra fel nem zeng vagyis a
Til' I Hear You Sing. Love Never Dies egy érdekes musical most, nagyon nem mennék bele, de a sztori nem az igazi, a dalok közül csak párat lehetne kiemelni köztük ezt az Erik dalt, ráadásul ehhez a dalhoz még klip is készült, ami ma már musical dalok esetében is divatos, és ezt egy jó dolognak tartom, nem csak azért, mert olyanokkal is megismertetje az adott musicalt, akik amúgy nem ismernék, hanem azért mert születnek igazán jó klipek is.
De vissza a dalhoz, ez tényleg a kúriózumok kúriózuma volt a délután folyamán. Ugyanis mindig öröm olyan dalokat megismerni magyarul, amit addig még ismert az ember, másrészről még nagyobb az öröm ha kiváló a dal, és a csúcsok csúcsa, ha van egy olyan előadó adja elő, mint Géza.
És nem kell szerintem külön mondanom, de ez a dal az, ami legjobban tetszett Gézától ezen a délutánon.

Következő dal, viszont az est egyetlen minden komolyságot nélkülöző dala volt, még pedig a Hyppolit betétdal, Aki autón járni óhajt, duett Katával. Ez a dal tényleg szórakoztatásról szólt. Ebben ugyebár van egy prózai rész, amely önmagában rendkívül vicces, és van ugyebár egy zenés rész, de mindkettő megneveteti az ember, ráadásul a végén még volt egy kis tánc is. Elképesztő egy produkció volt, az ember tényleg dőlt a röhögéstől, amire Géza is adott okott rendesen, de azért Kata rendesen vitte a prímet.
Természetesen komoly ovációt kapott ez a produkció, és Géza még mesélt is dal után, azt mondta, hogy két dal olyan operett dal van amit Katával nem tudnak előadni ez az egyik. :D Ezen teljesen megszakadt az ember. Illetve még a Lili bárónőt ajánlotta/nem ajánlotta, ezt mindenki döntse el, hogy értette, mindenesetre az is elég humoros volt. De ezzel még nem volt vége, hisz még hátra maradt egy dal.
Ez a dal az Oly távol vagy tőlem, az István király legjobb dala, ez az a dal ami még nekem is tetszik, bár én nem szeretem ez a rockoperat.
Ez dal ugyebár egy duett, még hozza Géza ezt Szandrával énekelte. És itt megjegyezném, hogy mindkettőjük produktuma ámulatba ejtő. Géza nagyon szépen hozta ezt a dalt, Szandra pedig sokadik arcát mutatta meg ezen az estén. Tomira már elmondtam, hogy sokra viheti ebben a szakmában, de igaz Szandrára is.
Aki az est kaméleonja volt. Tényleg le a kalappal előtte.

Még volt egy formáció a Confirmity a musicalpluszon a Confirmity. Ez a formáció az X faktorban indult anno 3 lányból áll Kormos Réka, Molnár Viktória, Fejes Anna. 4 dalt adtak elő.

Első dal a Candyman volt, ez elég kellemes kis kezdés. És az már kiderült, hogy szép hangjuk van a lányoknak. A folytatásból a Queen-től a Don't stop me now jött, ebbe a dalba a Non-Stop tagja, Kassai Zsolt is beszállt, aki különféle ilyen mellékzörejeket produkált, ami tetszett a közönségnek, én inkább olyan so-so-nak mondanám dolgot.Az biztos hogy ellettem volna nélküli, de a lányok itt is jók voltak.
Két angol nyelvű dal után magyar következett. Még hozzá 3 testőr musicalből, ezt a musicalt nem ismerem, így számomra a dal újdonság volt, de ez a dal is pozitív csalodás volt. Felüdülés volt hallgatrni.
Záró daluk viszont az eset második számú nagyon nagy kuriózuma ezt pedig, a Tőled lett szép.... a lét.
Ez aza dal amit már eddig is  ismeretem magyarul, hisz a youtube-n találkoztam anno. Ez a dal Wicked leggyönyörűbb dala, amely a barátságról és az elválásról szól. Ez a dal már igazán közel áll hozzám, így roppant megörültem, amikor beharangozták. Azért annyit mondanék,  hogy a Broadway listavezető darabja a Wicked aminek az egyik fődala ez a dal. És ezt a dalt élőben magyarul meghallgatni, félelmetes élmény volt, egyszerűen frenetikus, és nagy öröm.

És hozzá tenném, hogy igen jó magyar szöveget sikerült a dalhoz írni, le a kalappal a lányok előtt, aki ezt megírták és előadták. Bravo!

1. blokk
Mihálka Gyuri - Another one bites the dust /Queen/ angol nyelven
Kamarás Máté - Sweet Transvestite /Rocky Horror Show/ angol nyelven
konferálás /Mihálka Gyuri-Kamarás Máté/
Oláh Ibolya - Baby /saját/
Comformity /Fejes Anna, Molnár Viktória, Kormos Réka/ - Candyman /Christina Aguleria/ angol nyelven
Egyházi Géza - Love changes everything (Vágy, boldogság, szenvedély) /Aspects of love (Szerelem arcai)/
Janza Kata - Egyszer tenne végre asszonnyá  (Octavia dala) /Sztárcsinálók/
Veréb Tamás & Fejes Szendra - Szerelemre hangolva /Dobrády Ákos és Emilia/ félig magyar, félig angol
Kamarás Máté - I'm going home /Rocky Horror Show/ angol nyelven
Egyházi Géza - Győzedelmes zeneszó /Mozart!/
Mihálka Gyuri - As if We Never Said Goodbye /Sunset blvd./ angol nyelven


2. blokk
konferálás
Janza Kata & Fejes Szandra - Gyűlölet /Rómeó és Júlia/
Veréb Tamás - Hétköznapi hős /Rudolf/
Egyházi Géza - Til' I Hear You Sing (Míg hangod újra fel nem zeng) /Love Never Dies/
Oláh Ibolya -  Oly Könnyű /Aida/
Fejes Szandra - Szeme tűzben ég /Rómeó és Júlia/
Janza Kata & Kamarás Máté - Ha kell egy tánc /Elisabeth/
Mihálka Gyuri - Árnyékdal /Mozart!/


SZÜNET


3. blokk
Conformity - Don't stop me now /Queen/
konferálás
Kamarás Máté - Forog a kerék /Sakk/
Veréb Tamás - Félsz /Robin Hood/
Fejes Szandra & Mihálka György - Who wants to live forever /Queen/ angol nyelven
Janza Kata - Kicsi, gyere velem rózsát szedni /Cserháti Zsuzsa/
Oláh Ibolya - Álmodta egy álmot /zenei alap nélkül/ /Les Misérables, Nyomorultak/
Conformity - Egykor, most és mindörökké /3 testőr/
Kamarás Máté - Anthem (Himnusz) /Sakk/
Mihálka Gyuri - Maria /West Side Story/ angol nyelven


4. blokk
konferálás
Fejes Szandra - I'm american woman /Rebecca/
Janza Kata & Egyházi Géza - Aki autón járni óhajt /Hyppolit, a lakáj/
Oláh Ibolya - Anyának /saját/
Comformity  - Tőled lett szép... a lét /For Good, Wicked/
Veréb Tamás & Janza Kata - Bennem, mint a tükörben /Elisabeth/
Egyházi Géza & Fejes Szandra - Oly távol vagy tőlem /István, a király/
Janza Kata & Kamarás Máté - Lehull a fátyol /Elisabeth/
Mindenki - We are the world  angol nyelven

Képeim: https://picasaweb.google.com/koncerzus/Musicalplusz32#
Videók:
Válogatás 4 részben:
http://www.youtube.com/watch?v=pzQUsalNaJs
http://www.youtube.com/watch?v=3D5jh_3Te0I
http://www.youtube.com/watch?v=8opMHjNnZdk
http://www.youtube.com/watch?v=KUN0raiAeCw
Veréb Tomi videók:

http://www.youtube.com/watch?v=saoy27_nOaw
http://www.youtube.com/watch?v=vOBBEcoLaNI
http://www.youtube.com/watch?v=g54jqys6dME
http://www.youtube.com/watch?v=ziywDzrAjgA
Conformity videók:

http://www.youtube.com/watch?v=8_SdlpyNhbw
http://www.youtube.com/watch?v=jH-sXRfRadQ
http://www.youtube.com/watch?v=AZu3hmo4BEw

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése