2011. szeptember 7., szerda

ZP /utolsó?!/ Vol. 3 Bëlga koncert - 2011 szeptember - 8.

Hétfő este idén harmadszor is Bëlga koncerten jártam a Zöld Pokolban Pardonban.
De még mielőtt rátérnék a koncertre, az előzményekről beszélnék.
Bëlga az eseményt "búcsú koncertnek" hirdette meg.
 Erre fel is figyeltem a média, és elkezdtek jönni a hírek. Sajtó már arról kezdett cikkezni, hogy felbomlik a banda. És őszintén megmondva, én is a legrosszabtól tartom oly annyira, hogy ezekből a dolgokból arra következtettem, hogy itt a vége és nincs tovább. Ma már tudjuk, hogy ez nem így van, szerencsére.
És sajnálom is, hogy én is bedőltem ennek a sajtó általi uszításnak ami ebből a félreértésből keletkezett.
Mivel félreértés történt. És az az igazság, hogy senki nem vetette fel a helyes megoldást erre a dologra. A zenekar rántotta le a leplet hétfő reggel. Még pedig, hogy szó sincs feloszlásról, hanem arról van szó, hogy egy falusi búcsú hangulatú koncertet terveztek meg dodzsemekkel, vatacukorral etc. És az amire nem gondt senki, vagy ha gondolt is, nem osztotta meg nagy közönséggel, hogy erről lehet szó, és ének magam sem gondoltam, hogy a búcsú ezen jelentését takarja a koncert. Hisz először azt hittem, hogy ZP-től való búcsút jelenti, de mit kiderült nem, hisz maga az ötlet idén februárig nyúlik vissza, amikor még szó nem volt arról, hogy idén bezár/hat/ a ZP örökre. Amúgy a dolog legnagyobb csattanója, hogy a fiúk végül annak az internetes oldalnak nyilatkoztak, amely először tényként lehozta a feloszlást. Le a klappal srácok!
A Zöld Pardonba elég korán már 17:30 körül kiértem, és elkezdtem sörözni, ahogy azt szoktam, közben telt-múlt az idő, és úgy tűnt, hogy az időjárás megtréfálhat minket, mert elkezdett cseperegni, egy ideig csepergett is de utána szerencsére elállt.
7 óra után álltam be az első sorba, a jobb oldalra Bauxit elé. Természetesen még volt idő koncertig, ráadásul ilyenkor lassabban telik az idő, mint ahogy általában szokott, pontosabban úgy tűnik. A TV-sek is megjelentek, és csináltak az első sorban az interjúkat, én mondjuk kimaradtam belőle, amit nem is bánok.
Ugyanis nem igazán szívlelem a hiénákat.
Még vasárnap megjelent egy hír belga.hu oldalán mely szerint a koncert hosszabb lesz a megszokotnál, és így is lett, mivel már 8 óra után bele vágtak a lecsóba. Bár sokkal több szám így sem volt. Konkrétan 21 dal volt.
De voltak események a koncerten. Amikről egy kicsit lentebb részletesebben beszélnék.
Először is volt egy nagy függöny amely eltakarta a színpad nagy részét, csak a színpad elején a mikronfokat lehetett látni, ez egészen addig úgy volt, amíg be nem léptek a fiúk.
A koncert rendhagyó módon kezdődött, nem volt Disco Baby pl., volt egy dal a koncert előtt, amit még az előtt nem hallottam. Bár hozzáteszem ez nem akkora probléma. Hisz maga a koncert eszméletlen jó volt.
Most már azt mondhatom, hogy megszokhatjuk az űtös kezdést, legutóbb a Nagyarccal kezdtek, most az Igazi Hip-Hop-al. Ez az a dal, ami idén már párszor előkerült, de azért meglepő, hogy most nyitó szám lett belőle. Amúgy én támogatom, hogy az úgy nevezett extra dalok közül kerüljön ki a nyitószám.
Bár azon időszak is jó volt, amikor Bzmg-el kezdtek. Amúgy az érdekes, hogy Zenevírus hétfőn sem volt.
Ez azért is érdekes, mert ebből a számból készült klip, de ahhoz képest, nem egy megszokott dal a koncerteken.
Amúgy a koncert előtt rajongókkal összefutottam tőlük megtudtam pár kullisza titkot, hogy mely dalokra lehet számítani majd. És őrültem is, ugyanis megint előkerültek olyan dalok, amiket már régen hallhatott a publikum, erről mindjárt írok.
Ezután a koncert mondhatni a megszokott mederben haladt. Olyan dalok jöttek amik mondhatni egy átlagos koncert részei, bár a Szerelmes vagyok hol van, hol nincs. Na de akkor sorrendben:
Szerelmes vagyok,Fesztivállapot, Boros, Nem imádlak, Felveszem a Nyújork Jenkis kabátom.
 Vagyis mint látható, ezen a koncerten visszatért a szerelem három stációja. Bár most kicsit érdekes módon.
Hisz előbb volt válás, és utána a házaság :D
Nyújork Jenkis-ben már színpadra lépett "Ati" is, és szólt a szinti a nóta mellé.
Ezek után jött a Lottó, ez az egyik olyan dal, amiről már tudtam a koncert előtt, hogy lesz. És ennek őrültem is. Épp hallgattam is az nap sok más dallal egyetemben. Kimondottan örültem ennek a dalnak, illett ehhez a búcsú hangulathoz.
Ezután a Bzmg, majd a "céghimnusz" az Artisjus következett, amely egyre többször kerül elő nagy örömre, mivel egyik nagy kedvencem ez a dal "Hétköznap reggel..." ugyebár.
És ha az ember azt hinné, hogy ritkaságok sora lezárult az idei évre ZP-be az tévedett, hisz most olyan szám került, amely még anno Szigeten debütált, a "Megy a juhász szamáron" kezdetű dalocska.
Mondjuk ezt bevallom nem sűrűn hallgattam, azonnal nem is esett le koncerten, hogy mi is egy éppen, de aztán refrén figyelmes hallgatása után már igen, bár azért bekonferáltak ezt a számot.
Ezután következett a Bebukta.Majd visszatért "Ati" immáron Kácival, a hegedűs lánnyal,akit tavaly évhez hasonlóan idén is felköszöntött a közönség :)
Azt is tudtam a koncert előtt, hogy lesz Káci, vagyis ebből már gondoltam, hogy milyen számok lehetnek a koncerten, és azok is jöttek amikre számítottam, vagyis a Nótacsokrok és az Ingyen.
Ezután a Kalauz 1 jött a jól megszokott Billie Jean-s alappal, hisz úgy a legjobb ugyebár. A dal érdekessége az volt, hogy Káci vokálozott alatta, a szám végén meg is kapta az azért járó tapsot :)
Ezután Komment jött, ez az a dal, ami szépen lassan kezd feliratkozni az elmaradhatatlan számok listájára, gyakorlatilag a tavalyi albumokról ez az ami mindig van jó formán, és a Bebukta, bár az azért is lehet, hogy az Aranyról is legyen vmi már. Bár eleinte még a Nemzeti Hip-Hop-al ment egy blokkban, de egy ideje nincs már a Nemzeti, ugyanis "elvonóra" küldték.
A gyaloglás vége kövekezett. És itt megjegyezném, hogy az elöző ZP-s koncerten sem a Gyaloglás vége, sem a Kalauz 1 nem volt, ebből talán a Gyaloglás vége a meglepőbb, ugyanis a Kalauz 1 nem mindig szokott lenni koncerteken, a Gyaloglás vége nélkül általában nincs koncert.
És ezután mentek le a fiúk színpadról majd jöhettek vissza a ráadásra.

Ezután olyan számok jöttek amik szintén kevésbé gyakori kategóriába sorolhatóak. Bár hozzá teszem, szinte majd mindegyik zenekarnál a Bëlga-nal is vannak olyan dalok, amiket időnként előkapnak, és játsszák egy darabig. Idén a Metasláger az ami ebbe kategóriába sorolható, ezt a dalt még hangszerekkel is előadták Beátricse módra. A következő szám egy olyan szám, amihez készült klip is, de sokat nem lehet hallani koncerteken, bár sokak számára emlékezetes marad a dal, ugyanis tavaly a Kobuciban fagyiosztás volt a dal alatt, ez pedig a Piki Lapika. Az utolsó előtti dal olyan dal, ami szintén az a kategória, hogy hol van, hol nincs. Ugyanis a gyereklemezről , ami a Zsolti a béka nevet viseli is két dal szokott előkerülni az egyik a címadó dalnak az első verziója, a másik pedig Csoki-Csoki-Csoki, ami ma volt hétfőn is. Őszintén megmondva én szeretem ezeket a vetés forgókat, hogy egyik alkalommal az egyik, másik alkalommal a másik szám kerül elő.
Bár azért a gyereklemezről lennének még dalok amik előkerülhetnének. Nekem pl. nagymama, nagypapa és kiskas című zeneszám ami előkerülhetne időként, azt tudnám értékelni. Na meg évente egyszer egy Fehérlófiát végig. Bár szám ötleteim lennének bőven ezen kívül is.
Azért is szaporítottam a szót, mert az utolsó dal ugyebár az elmaradhatatlan 1-2-3 volt.


És akkor most a koncertről beszélnék. Fekete öltönyben voltak a fiúk amialatt fekete felsőt felsőt viseltek, és természetesen hozzá fekete nadrágot, a cipőjük a megszokott színes Tiszta vászoncipő volt, illetve jól megszokott színű sapkájukban léptek fel, nem is tudnám megmondani, mikor volt hogy más sapkát viseltek volna. Illetve a szőrös kézvédő is volt Tokyon, és Bauxiton is, Még5-ön nem, már ez is egy ideje elmaradhatatlannak kelléknek számít koncerteken. Még egy érdekesség ruházattal kapcsolatban. Tokyo nadrágján az öv kapocs helyén egy óra volt, ezzel szemmel látható volt, már csak azért is mert citromsárga színű kronométerről van szó.
Tokyo már bejövetelnek elkezdett "filmezni", rögzíteni az történéseket :)
A látvány magával ragadó volt. Bár vattacukrot nem osztogatttak, de voltak dodzsemek, egy szamár és egy lovacska is, szóval minden ami egy színpadra befért.
Ezeket amúgy használták is rendesen. Sőt Tokyo még rá is kérdezett, hogy nem e lehet összetörni a díszletet. :) Ahogy azt tőle megszokhattuk, volt zúzás most is, most egy Orion DVD lejátszót sikerült leamartoziálni pl. de voltak egyéb műszaki készülékek is, pl. egy nyomtató is.
És ahogy júniusban most is lehetett ereklyéket szerezni. De most nem csak alkatérszeket. Bauxit pl. egy igen érdekes formájú lufit dobott adott oda a közönségnek, illetve egy darázsfészek is kiosztásra került.
A közönség a szombati Akkezdet koncerthez fantasztikus volt, összehasonlíthatatlan azzal, ami június végén volt, mert az borzalom volt a javából. Most kitünő közönség volt, úgy hogy tapsoljuk meg a közönséget, na meg Tituszt :)))))
De ha már közönség, akkor fontos dolgokra még kitérnék. Voltak közjátékok. Ezek közül az egyik a rajongó szépe "választás" volt, lehet jelentkezni erre megtisztelő címre. Bár jelentkező nem nagyon akadt, egészen addig, amíg Tokyo be nem jelentette, hogy addig nem folytatódik a koncert, amíg vki nem jelentkezik, aztán jelentkeztek páran, őket felengedték a színpadra, sőt egy kis interjú is volt. Ez is hozzájárult a búcsúhangulathoz, nekem egy vmi hiányzott innen nagyon a Pipitánc című dal, és mondjuk egy tombola huzás. Na az vitte volna még prímet, bár nem vagyok telhetetlen, de ötleteim mindig vannak.
A másik dolog és erről videó felvétel is van a youtube-n. Még pedig, hogy a koncerten nem mentek el azon dolgok mellett a fiúk, amik sajtóban elhangzottak, néhány igen durva dolgot fel is olvasott Bauxit. Igen komoly fújjolás övezte természetesen. Ez is mutatja milyen hangulat volt a koncerten. A közönség teljesen együttélt a koncerttel, és a búcsú nyújtotta hangulattal, hihetetlen egy élmény volt.
Folytatás szombaton HS7 és Carbonfools. Köv.  Bëlga koncertem még nem tudom mikor lesz, nem kizárt, hogy már csak köv. hónapban még csak két új időpont van, azok számomra nagyon távol válnak, úgy hogy várok az újabbakra.És remélhetőleg nem ez lesz az utolsó koncert a Zöld Pardonban, ezért is szerepel a kérdőjel a bejegyzés címében. 18-án demonstráció lesz a bezárás ellen, ami én is ott leszek, illetve jó néhány együttes jelezte már, hogy részt vesz ezen a tiltakozás. Ha úgy érzed, hogy fontos számodra a ZP, és ráérsz akkord neked is ott a helyed  ezen az eseményen. 
És remélhetőleg jövőre újból visszatérthet a Bëlga és még számos színvonalas banda a ZP-be.
Cikkek: http://hvg.hu/kultura/20110906_belga_bucsukoncert_mediahekk
http://langologitarok.blog.hu/2011/09/05/tenyleg_bucsukoncertet_ad_a_b_lga_exkluziv_interju



pek: 
Saját: https://picasaweb.google.com/koncerzus/BelgaKoncertZP2011Szeptember
Egyéb: http://wa-photo.blogspot.com/2011/09/belga-bucsu-koncert.html
http://www.szorfdeszka.hu/2011/0905be/index.php?album=
http://zsibi.com/110905belga/
 
http://ns10.cpanel.hu/~zalant12/zp/kepek/?galeria=936&filter=


Videók: http://www.youtube.com/watch?v=eoxO8wuqfTc&hd=1
http://hvg.hu/video/20110906_

http://www.youtube.com/user/spamdog1 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése