2018. február 11., vasárnap

Valentinnapi Musicalplusz 2018

Musicaplaszon jártam, még pedig a Valentinnapin. Nagyon jó délután volt, hasonlóan jó, mint a tavalyi, már a szereplők miatt is adott volt a dolog.
Szomor Gyuri kezdte a műsort a Chicagoból Billy Flynn szólóját énekelte. Ami abszolút zseniális volt, sajnos még ez az elsőadás is szerepel a bakancslistámon, még élőben nem volt szerencsém látni, pedig zseniális darab, a darab világa is nagyon jó, a Van aki forrón szereti is hasonló korszakban játszódik, és az is egy klasszikus musical. Ráadásul mellesleges Chichago 2. helyen áll a Broadway legtöbb előadással bíró előadáslistáján, csak az Operaház Fantomja előzi meg. Ezért kissé fura, hogy itthon ez a darab nem tud hasonló szériát bemutatni, bár nagyon sok helyen bemutatták már.
Ez a kezdés a legjobb itteni kezdések közé tartozik, mivel erre abszolút nem számítottam, ez nem egy olyan dal amit előszoktak adni a koncerteken, bár Chicago sem annyira jellemző, de azért lányok dalait azért időnként előkerülnek, sőt tavaly egész különösen átiratban tették ezt a Színházak Éjszakáján.
A folytatás is egy kuriózumot hozott még az Operaház Fantomjának legszebb duettjét a Csak ennyit kérek én című dalt adta Vágó Zsuzsi és Nagy Balázs, és mindezt zseniálisan tették, és Zsuzsi nem csak itt lépett ki komfort zónájából, hanem később is, és ezt nagyon jó volt látni, mert ma sokkal jobbnak éreztem, mint amikor korábban láttam őt a Musicalpluszon, bár hozzáteszem, hogy Zsuzsi alapvetően mindig zseniális, de teljesen más amikor olyan dalokat énekelt, amiket kb. még sosem, vagy olyanokat amiket elég sokszor. És én az a fajta vagyok, aki a kuriózumokat szereti.
Pl. pont ezért is nyűgözött le Nádasi Veronika estje, aki direkt szándékosan nem használt fel olyan dalokat amiket amúgy is énekel színpadon. És jó dalokat felfedezni, vagy újra felfedezni, hisz van hogy egy ember hall egy dalt, de aztán a feledés homályába merül, aztán újból előkerül.
Visszatérve szerintem ez nagyon jó volt mindkettőjüktől, Bazsi is nagyon jó volt ebben a dalban is, de kb. az egész du. folyamán ez elmondható, mondjuk Vörös Pimpernel féle Ima volt kb. a csúcs nála, pedig nem kis dalokat énekelt amellett sem.
Tavalyi évhez hasonlóan most is a Nézz rám istenem (Prayer) most Borbély Ricsi és Janza Kata révén, illetve a You Raise Me Up is amit Borbély Ricsi énekelt, amúgy érdekes tavaly Sándor Peti volt benne mindkét dalban.
Prayer az tavaly az egész elképesztő volt, a mostani is tetszett, egész más volt mindenesetre.
Viszont a You Raise Me Up egészen elképesztő volt, a közjáték ellenére is. ami vicces volt.
És nyilván valahogy oldani kell az izgalmat. Ő le sem tagadhatná, hogy az izgulós típus, amit nem is ért az ember, mert akkorákat énekel, hogy az ember utána az állát keresi a földről. Úgy kb. belém is égett Vágó Zsuzsi mondata a duettjük után "Szerelmes lettem... a hangodba." És milyen érdekes, ők akkor énekeltek először együtt színpadon, ez a nap a találkozásokról szólt, hisz az est másik nő szereplője, Jenes Kitti pl. először állt a Musicalplusz színpadán, sőt ugyebár a Madáchos fiúkkal egyáltalán nem állt még egy színpadon, sőt saját bevallása szerint Katával sem, bár az picit meglepne, hisz ott van Rómeó és Júlia, amit én anno Katával láttam, bár Kitti helyett Dettivel.
Én eddig két darabban láttam őt, ezek közül mondhatni Szépség a fajsúlyosabb, hisz az az abszolút főszerep, és ott elsőre lenyűgözött, pedig annyira nem volt könnyű dolga, mert születésnapomat ünnepeltem ezzel az előadásom, és Detti volt kiírva rá a neten, de nem bántam meg, aztán volt szerencsém még Dettivel is látni az előadást, amiután ő maga sem nagyon lépett színpadra már.
Na de visszatérve Kittire nekem a Szépségen az volt az érzésem, mint ha két korábbi elődje Vágó Bernadett és Szinetár Dóra egyesült volna, mert mindkettőjüket éreztem a játékában.
És amikor Detti terhes lett, akkor én úgy éreztem, hogy most eljöhet az ő ideje, de ez sajnos nem így lett, pedig abszolút megállná a helyét akár a Notre Dame-ban, akár a Rebeccaban, bár mindkét darabban jól pótolták Dettit végülis.
Kitti első dala a Sun Cityből volt, ez a Holnap Tali musical egész pontosan, még nem láttam, de Kitti miatt egyszer megfogom nézni, és a mostani dala után főleg, abszolút lenyűgöző volt. Amúgy már amit promo anyagként felraktak a netre, abból is lejött, hogy ez nem egy szokványos musical, sokkal inkább olyan ami megszólítja a mai tizenéveseket (is). Amúgy érdekes volt Kitti felkonfja, hogy valószínűleg nem ismeri majd az adott dalt a közönség, mondjuk elég új darabról van szó, és egy ifjúsági előadás ez, és azért közönség nem volt olyan fiatal, bár voltak fiatalok is a nézőtéren azért.
Janza Kata énekelt egy Cserháti dalt, nagyon kellemes volt, de Katára abszolút jellemző, hogy merít a gyerekkorából, Katona Klári v. éppen Kovács Kati dalt is énekelt már

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése