2018. január 14., vasárnap

Isten Pénze dupla - 2018-01-13




Az Isten Pénze lett második olyan előadás a Notre Dame után amit délután majd este is megnéztem, bár nem így terveztem így alakult, estére már korábban megvettem jegyem, délutánra viszont csak pénteken, amiután találtam még egy jó helyre szóló olcsó helyet. És a helyekkel most alapvetően elégedett voltam.
Délutáni előadás bizonyos tekintetben ez volt jobb, bár ebben az előadásban akadt pár baki még Szomor Gyuri (Scrooge) részéről is, de ezek nem igazán fontosak.
Talán a legérdekesebb az volt, hogy a gyerek Scrooge nem a játékokat, hanem könyveket vette elő, ezt furcsálottam, és este már a megszokott kép volt, mondjuk ez sem nagy probléma.
Veréb Tamás-Simon Panna kettős viszont csodálatos volt, Tomi nagyon jó ebben szerepben, és nagyon jól énekel, fiatal Scrooge és Belle kettősnél nálam ő volt méreg nyelve, mivel Aisha is nagyon jó Belle, viszont Kiskero közel sem az énekben a szerep illik rá, különösen a 2. rész, hisz nem éppen a szívem csücske, és akkor még finoman fogalmaztam.
Aishat meg kell dicsérnem abszolút, nekem már elsőre is tetszett prózában, őt láttam többször 3* a mostani évadban, és prózája továbbra is bámulatos, de az éneklése is az. Nekem nagyon elnyerte a tetszésemet. És ő nem rég múlt 18, szóval nagy jövő előtt áll.
Szomor Gyuri viszont este jobban tetszett, akkor nyújtotta a legjobbját, délután tényleg voltak részek, mintha nem is ő lett volna, de ha az 1. felvonás vége ami nagy kedvencem akkor is tetszett, abban nagyon jó, mert ott kijön a szenvedélye, 2. felvonásbeli szólóját is szeretem, bár ez engem Földes Tamással (Dzsoni) érintett meg igazán, de ez nagyon nehéz kérdés, mert mindketten nagyon jók. Mondjuk Gyuri képes nagyon elvetemült lenni, ezt mondjuk Dzsoni kapcsán hallottam negatívumként, hogy rajta az elején is érződik, hogy ő nem rossz ember, én ezzel azért nem értek egyet, ő más karaktert, ő egy picit szórakozottabb, bohókásabb karaktert hoz. Gyurin is lehet nevetni, de ő egy picit merevebb, mondjuk ezért is jó gonoszként, meg az a rideg magatartás amit Notre Dame-ban is magára tud ölteni, az félelmetes.
Crachit kapcsán Pálfalvyt jó volt látni nagyon, és ő volt az egyik legjobb, nagyon bejön ebben szerepben de az alakítása is nagyon jó. Ezt a karaktert valahogy pont úgy képzelem ahogy ő.
Tényleg gyönyörű volt minden, az ének is. Ráadásul őt láttam legtöbbször szám szerint 4*, ennél többször senkit sem. Ezekután egy újabb Rebeccat várok vele, és Dzsonival is.
Szerényi Lacit is jó volt látni, bár Szomor Gyuri kapcsán nem említettem, de kissé spórolós volt, ez Lacira még inkább igaz, pl. hiányoltam amikor a jövő karácsonynál benéz az asztal alá Marthat keresve, de amúgy ő is jól énekelt, és nagyon jól hozta ezt a szerepet, bár amikor legutóbb láttam, akkor szerintem jobb lehetett, bár ezt már nem tudom megmondani, hisz elsőre pl. nagyon nem tetszett, aztán viszont igen, és most megint tetszett, bár a jövő karácsonyánál ő szenvedélyesebb volt, mint Pálfalvy, de még ez bele is fért összességében, az ő családjuk története abszolút megindító, és olyan jó látni amikor együtt vannak.
Crachitné: Nádasi Veronika volt mindkét előadásban nagy örömre, nagyon szeretem hangját, és ha sokat nem is énekel, de végig nagyon jó, most prózában nagyon tetszett, Kalocsai Zsuzsát láttam kétszer még decemberben megy egyszer Verocsot, akkor Zsuzsa a jövő karácsonynál lehengerlő és most Veronika is hozta azt elánt, amúgy Attilával és Lacival is jó párt alkotott
Marley-t Szabó P. Szilveszter alakította, ez érdekes szereposztás volt így, amit nyilván kényszerűség szült, hisz Földes Tamás és Németh Attila ugyebár Szépség és a Szörny turnén vannak jeleneleg, így ez a páros játssza végig péntektől hétfőig az előadást. Nekem nagyon tetszett abszolút nem jött át, hogy ők alkalmi partnerek lennének. És azért is érdekes ez, mert ugyebár Notre Dame-ben egy szerepet játszanak, Frollo-t, amire hivatkoztam korábban, egymás mellett kettőjüket szerintem mindenképpen üdítő volt, Szilveszter nagyon vicces, kiváló színész, és van is benne szenvedély, Gyuri is zseniális, de ő tényleg másban jó, ő egy komolyabb karakter, bár nyilván Szilveszter pl. Maxim így azért ő is tud még mit a tejbe aprítani. Nem is ragoznám ez tovább.
Fanny: na itt nekem abszolút Zsuzsi volt nyerő, őt is láttam többször most télen, ő amúgy is olyan művésznő akit nagy örömre szolgál a színpadon látni, még ha egy jelenetben is, mert sokat képes hozzátenni, Mara nekem régebben jobban tetszett, ma amúgy énekben is egész jó volt, de azért cigánykerék az nagyon hiányzott a végén, ebben Zsuzsi viszont nagymester.
Dilbertné: nagy humor felelős, itt azért továbbra is Lehoczky Zsuzsa viszi a prímet, bár szerintem decemberben jobb volt, de mind prózában, mind énekben akkor is nagyot nyújtott, bár az is igaz, hogy Kolti Helga egész másképp játssza ezt a szerepet, ő pl. nem veszi le a sapkáját, meg kés is van nála, ezt Zsuzsánál nem vettem észre, ezek apróságok végül is.
Ezenkívül azt említeném meg, hogy Katona Klaudia visszatért Martha szerepébe jó volt látni, hisz már régóta játssza ezt a szerepet.
Gyerekek meg zseniálisak, a Tim-ekről külön lehetne beszélni. Maszlag Bálint kimondottan tetszik, őt mondjuk Légy jó Mindhalálig ugyanúgy láttam, mint a váltóját is illetve az egyik Nyilas Misi a koldus fiú/gyerek Scrooge, a délutáni koldus fiú viszont már régebb óta játssza ezt szerepet, de ő nem rémlik nekem más darabból.
De visszatérve Maszlag Bálintból sokat nem hallottam az Isten Pénze előtte, de itt tényleg brillírozik.
Ahogy a másik Tim, Bősz Mírkó, aki a Valahol Európában-ban az egyik Kuksi, Légy jó Mindhalálig viszont Sanyika v. az egyik diák, ott nincs nagy szerepe.
Molnár André Lukács aki a Légy Jó Mindhaláligban nagyon tetszett Misiként, itt kb. most volt a legjobb, legalábbis koldus fiúként szerintem, Scroogeként alapvetően eddig is jó volt.
Tóth Bercel  aki másik koldus fiú/Scrooge volt, ő volt az aki nem játékokat vette elő, amit furcsálltam, de amúgy nagyon jó volt, különösen az elején tetszett pl. nagyon.
Le a kalappal az ifjoncok előtt.

Végezetül most nagyon elégedett voltam a helyeimmel. Erkély jobboldalülésen az 5. szék nagyon jó volt, sokkal jobban láttam, mint 2. székről, és nem is volt behajoló szerencsére, én időnként behajoltam, de azt sem kellett igazán sokat, jó kis hely volt.
Majd bal oldal 4. sor 2. szék, ez is nagyon jó hely volt, Rebeccanál asszem pont ugyanitt voltam a jobb oldalon ott az volt nagyon jó, itt jól döntöttem, hisz a bal oldal kevésbé érintett a darabban, így alig maradtam valami ki, ráadásul az elején úgy volt, hogy előttem levő két sorban senki sem ül, végül második sorba egy magasabb férfi beült, de nem zavart, a 3. sorba viszont, csak a 2. felvonásban ült be egy lány, az sem volt zavaró, így ez abszolút jó élmény volt, érdemes volt ideje jegyet vennem, "Isten Pénzét" most nem sikerült szereznem, hiába mentem át a jobb oldalra az előadás után, de ennyi baj legyen. Jó kis nap volt ez,
és most jön Győr és Doktor Zsivágó, azt is várom már nagy.
Szereposztások:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése