2012. március 25., vasárnap

3. Vadas Gála - 2012 március

Ma délutánt egy jótékonysági gálán töltöttem el, és egy újabb igen jó élménnyel gazdagodtam.
Ez a gála Vadaskert Fejlesztő és Felzárkóztató Általános Iskola-ért jött létre, az ő támogatásuk végett.
Ez az első jótékonysági gála amin részt vettem, sőt ez az első gála is, és nagyon szép és jó emlékekkel gazdagodtam, amiért hálás vagyok mindazoknak akik részt vettek ebben a nagyszabású produkcióban legyen az fellépő vagy szervező.
Konferálás nem maradhatott el, bár ez más volt, mint amit mondjuk musicalplusz-on tapasztaltam, egy részt komolyabb volt, másrészt legtöbbször csak azt vetítette elő hogy épp most milyen blokk jön, dal cím/előadó sorolás nem volt, de ez legyen legkisebb baj. Két konferáló a Napló című tv műsor riporterei voltak, Dorogi Gabriella és Való Gábor egészen pontosan /2. részt Gabriella egyedül konferálta már/

De azért akadt egy jelenetsor ami mosolyt csalt az arcomra amikor is Gábor azt szófordulatot használta, hogy ma esti délután :)
Illetve egy fontos dolog konferálással kapcsolatban úgy konferálták fel ezt a délutánt, hogy utazás lesz térben és időben (és az is volt).
De más szempontból is újdonság volt számomra ez a gála, hisz volt jó pár fellépő akit ezt megelőzően nem is hallottam. A délután jobbára a fiataloké volt a főszerep, de azért az idősebb generáció is képviseltette magát.
Illetve annyit még megemlítenék, hogy bár elvileg minden jegy elkelt, de teltház nem volt, bár nagyon sokan voltunk azt meg kell hagyni, de néhol akadtak üres székek, pl. mellettem levő is az volt.

Az első blokk egy mediterrán blokk, igazi latinos dallamokkal. Az első dal egyből egy musical dal volt még pedig az Anconai szerelmesekből a Solo noi című dal, Borbély Richárd előadásában nagyon kellemes kis kezdés volt, és nem volt megállás utána egyből jött a következő szám egy régi örökzöld a Jamaikai trombitás Bajza Viktória előadásában őt névről ismerem, mivel a Madách Színház tagja, azt tudom róla, hogy Madame Giry-t alakítja, igaz én nem vele, hanem Bencze Ilonával láttam a darabot.
Ez is roppant kellemes volt, mondjuk nem éppen az én világom az ilyen típusú dalok, de nem zárkózok el tőlük, már csak azért sem mert kuriózum számba megy.
Ezután jött a délután első olyan produkciója amit különösen megsüvegelek, ami számomra komolyabb hatással volt. Ez pedig a latin szerenád volt, azt hozzá tenném, hogy alapvetően nem vagyok Neoton rajongó, de ennél a dalnál az összhatással, külön kiemelendő, hogy kiváló volt a zenei alap a dal alatt, illetve amit még kiemelnék az a női énekes, Borszéki Éva, ő számomra délután pozitív "csalódása" számomra, mivel roppant szép hangon énekelt a délután folyamán nem is akármilyen dalokat, a párja Borbély Richárd volt.
Folytatásban nagy örömre egy Andrea Bocelli dal a Con te partiró következett magyarul, mely dalt Kecskeméti Róbert adott elő kiválóan szólaltatta meg ez a dalt, nagyon tetszett.
Majd újból Bajza Viktória, egy még régibb dallal A kettőnk életét Karády Katalintól.
Ezután végre egy kis musical blokk következett Rebeccaból az I'm American woman 

Máthé Beától, illetve Funny Girl-ből a Ne küldj eső-t, amely eredeti címe Don't Rain On My Parade, illetve magyar rajongók Napfényt akarok látni címen is ismerhetek Musical Duett koncert-en hangzott ez a dal, amely rákerült a cd-re, és dvd-re is.
Ennek a dalnak különösen örültem, mert ha valami akkor Funny Girl tényleg kuriózum számba megy.
Mert bár a film nagy népszerűségnek örvend, de mint darab ez már kevésbé mondható el róla.
Ezt a dalt is Éva énekelte, ahogy korábban említett Neoton Slágert.
Ezután egy kisebb blokk volt Pécsi Ildikóval, ő előadta az Altatót, de közönség alvás helyett, inkább nevetett, ami nem is csoda, illetve utána a Koncert vége dalt énekelte el, amely dalnak ő írta a szövegét, Gyarmati István szerezte a zenéjét, ez a dal is kuriózum a maga nevében tekitnve, hogy sanzonról van szó.
Ezután egy instrumentális /mivel elment az énekes, Kiki hangja/ gitáros produkció következett  Diószegi Kiki és Csordás Balázs előadásában,ill. az iskola diákjai is szerepeltek ebben a dalban.
Ezután folytatódott az utazást, vissza megint a múltba a két világháború közötti gengsztervilágba a Harmonia Garden együttes zenélt ezekben a percekben, a django zene szólt, az első dalukat Mókussal vagyis Szirtes Edinával közösen adták elő, a másodikban ő már nem vett részt.   Itt kitérnék arra, hogy szemléltetés maga kitűnő volt, ez nem csak erre blokkra igaz, hanem úgy általában. Komoly mordállyal jelent egy meg izmos férfi színpadon bemutatva, hogy milyen is lehetett ez a korszak.
Ezután jött az első rész záró blokkja, egy újabb musicalblokk nem is akármilyen.
Valahol Európában-ból két dal Gór Nagy Mária Színitanoda gyerek tanulói a Gyerekjáték adták elő,
ez különösen tetszett nekem, nagyon jó volt, ezt követte a Miért van? Virsinszki Zoltán előadásában.
Két dal közötti különbség kontrasztosabb nem is lehetne, mert amíg gyerek szép életről álmodoznak, addig Hosszú már istent kéri számon, hogy miért hagyta cserben őket. A képi megjelenítése dalnak brutális volt, míg a gengszter blokkban egy mordályos férfi, ebben blokkban több fegyverrel felszerelt férfi volt.
Drámai pillanatok voltak ezek színpadon történt durvaságot tekintve magasan ez volt az első.
Az első rész utolsó dala a Hair-ből volt még Manchester England című dal Virsinszki Zoltán és Borbély Richárd előadásában, nem semmi zárószám volt jól adták elő a fiúk a dalt, és ez a dal mondhatni a kedvenc dalom Hair-ből, és mondjuk ha Hairből énekelnek nem éppen ez kerül elő, szóval ez is igazi csemegének számít, és ráadásul második felvonás tartogatott pár csemegét.
A második felvonás komolyan kezdődött egyből Katedrális jött  a Notre Dame de Parisból 
Reith Ferenctől, egész jó volt ami azt illeti, tény, hogy hallottam már olyat ami jobban tetszett nekem tekintve, hogy láttam már jó pár változatot ebből a dalból. De ettől függetlenül jogosan kapott nagyon nagy tapsot, oly annyira, hogy a legnagyobb sikert aratta a délután, rá is szolgált, szép bemutatkozás volt ezt meg kell hagyni. 
Ezután nem egy újabb dal, hanem egy elbeszélés következett Hamvas Béla Áldás című elbeszélése amely a Babérliget című esszékötetéből származik. Tanulságos kis történet volt, meg kell hagyni amit Ruzicska László adott elő.
Komolyság tovább folytatódott, sőt az egyik legkomolyabb musical következett egy dal még pedig a Rentből,
ez a musical 90-es évek közepén sokkolta az USA-t majd a világot, nem csak hogy komoly díjakat zsebelt be, de ennél sokkal többet tud felmutatni a musical. Ugyanis musicalt szokta az a kritika érni, hogy komolytalan az egész, ez persze nem igaz, de hogy mennyire nem az, arra a Rent a legjobb példa, amely komoly társadalmi problémákkal foglalkozik többek között az AIDS-al, a melegekkel egyaránt, bár ennek a musicalnek a Bohémélet című opera az alapja, a szereplők nevei is mind levezethetőek az operához. De persze nem ez az első eset, amikor egy opera egy musical történetének az alapja Miss Saigon, ráadásul az is egy Puccini operából eredeztethető a Pillangókisasszonyból. De két történet merőben más, Miss Saigonról írtam már abban komoly drámaiság nagyon, a háború és annak következményei, itt merőben más helyzet, hisz társadalmi problémákkal foglalkozik, ami nem éppen egy divatos téma, még prózai darabokban sem jellemző ennek a színre állítása, mivel ehhez nagy bátorság kell, hisz az emberek az ilyen dolgokról szeretnek nem tudomást venni. De Rent hatalmas siker volt 12 évig játszották a Broadway-en, több mint 5ezer előadást élt meg ez alatt az idő alatt ami döbbenetes szám, amely az összesítésben 9. helyre elegendő.
A dal címe Egy másik nap, Roger és Mimi duettje, Mimit Fejes Szandra énekelte nagyon jól. Jó volt tavaly ősz után újból látni hallani őt élőben, Roger-t Zádori Szilárd szólaltatta meg.
Ezután következett a női sorsok blokk, cím magáért beszél úgy vélem, a nők kiszolgáltatottság került terítékre, különböző dalok által. De ettől függetlenül köszönet Reith Ferenc-nek ezért a dalért, mindig örömre szolgál francia musical dal(o)kat hallgatni.
Először is Veréb Tamástól Donna a Hairből /erről egy kicsit később írok/, majd ezután jött egy olyan dal ami számomra újdonság a Diótörő és Egérkirály című magyar című musicalből volt nagyon szép dal, a Szerelmes csillagok Borszéki Éva előadásában, mondhatni ezzel győzött meg leginkább, bár azért még volt dala a továbbiakban is.
Erről a musicalről hallottam  ugyan, de a csak névről, így erről dalról sem, tudtam semmit pedig a darab szerzői nem akárkik. Szomor György az egyik szerző aki Robin Hood zenéjét is szerezte, illetve Monte Cristo grófjának a zenéjét is, amiben címszereplő is, ez utóbbi hatalmas siker a RAM-ban, illetve Robin Hood is igen sikeres dal, ha más nem az mutatja, hogy már ez a 3. év amikor játsszák a darabot. A másik szerző Valla Attila, ő fordította a Vörös Pimpernel, Jekyll és Hyde,illetve Hair szövegét is. Végezetül Szurdi Miklós aki rendezője is volt a darabnak amellett, hogy szerzője is, ő az Aida című musical szerzője, amely darabnak Elton John szerezte a zenéjét, és egy bizonyos Tim Rice írta a szövegkönyvét, aki korábban Disney rajzfilmhez, musicalhez írt zenét, illetve Andrew Lloyd Webber-el dolgozott többször együtt (Jézus, József, Evita).
Ezután jött mondhatni egy kakukktojás dal, mivel ezen blokkban olyan dalok kerültek terítékre amik fellépések nem sűrűn kerülnek elő, és nem feltétlen azért mert az adott darabból nem énekelnek egyáltalán, hanem arról van szó, hogy nem éppen ezen dalok szoktak előfordulni.
Ez a dal Kabaré-ból volt Mein Herr, Stróbel Dórától, szintén egy komoly Broadway sikerről van szó, jelenleg a Centrál színházban lehet megtekinteni ezt a darabot. Ez a dal is nagyon jó volt, az ember tényleg úgy érezhette mint ha egy revüt látni voltak lányok rendesen, illetve ami érdekesség volt, hogy 3 szék lefele lógott fentről, nem engedték le azokat, csak úgy lógtak Ez a dal is tetszett nekem nagyon, mondjuk az ezt követő még annál is jobban, mivel Miss Saigonból jött egy dal, ott lehet miből válogatni ha női sorsokról beszélünk, én azt gondoltam, hogy Még mindig hiszem következik, amit 3* hallottam zsinórban nem olyan rég, de most nem az volt, és nem is nem baj, mert ami volt az nagyobbat szólt. A délután egyik legjobb produkciója volt ez a Lelkem moziján című dal, amelyben Gigi és Kim énekelnek duettnek nem igazán nevezném, hisz duett lényege az együtt éneklés, itt inkább egymás mellett énekelnek, de ez is egy szépsége ennek a dalnak.
Emellett Saigon egyre inkább elnyeri a tetszésemet, tavaly már komoly gondolatokat váltott ki belőlem a darab, de ahogy egyre inkább hallom a dalokat élőben annál jobban tetszik, mert más mondjuk a CD-t hallgatni, és más amikor az ember ott van élőben és hall egy ilyen dalt tapasztalt vagy tehetséges fiatal művészektől. Kimet Éva énekelte ebben a dalban, míg Gigi Máthé Bea volt.
Ezután pedig Chicago jött, és ha az ember meghallja ezt szót akkor Velma Kelly jut eszébe, de nem ő következett, hanem Morton Mama börtöndala Bajza Viktória előadásában. Chicago mint musical hasonlít a Cabaret-hez már csak azért is mert hasonló időben játszódik, vagyis ez a dal egyféle revü jelleget öltött magára. Nagyon jó produkció volt, és roppant szórakoztató, ugyebár Morton Mama a börtön az "úr",
aki segít a lányoknak persze komoly pénzekért cserébe, de ennél durvább a helyzet azért, a dal talán legviccesebb része amikor lányok nyakuk köré tekerik a pórázt, majd utána "leülnek" Morton gazdihoz, aki mondhatni megsétáltatja őket. A nagy finálénál meg elárasztja a pénz őt, ami az égből esik le :)
Végezetül talán annyit, hogy ebből a blokkból Sose sírhatsz ha fáj-t kissé hiányoltam, teljesen beleillett volna képbe, de összességében nagyon jó blokk volt ez.

A következő blokkban szintén musical dalok kerültek terítékre, a téma persze változott, ez a blokk volt délután a legkomolyabb blokkja, amelyet Tomi nyitott meg. Annyit elárulok ami nem nagy titok,hogy Tomi nem hozott ide új dalt, de mint ez látható aligha baj.
De még mielőtt rátérnék erre az előtt beszélnék a Donna-ról.
Először is ezért külön köszönet Tominak, mert eddig még a másik oldalát nem igazán láttam bár Robin Hoodban van egy két vicces momentuma, de ha mint dalt nézzük akkor ez volt az első olyan alkalom, amikor nem egy komoly drámai dalt hallottam tőle élőben, ez a dal egy felvágós, vagány fickó dala, aki éli az életét, de emellett még kegyetlen is volt, a dal végének meg volt a maga dramaturgiája ahogy odaszórta a pénzt, az őt körülvevő lánynak /Éva/ , majd otthagyta.
Örömömre szolgált ezt oldalát is látni Tominak, mondjuk maga a dal nem mondhatnám hogy kedvenceim közé tartozna, de nagyon jó élmény volt, és persze gyönyörűen énekelt Tomi, de ezt már megszokhattuk tőle.
Viszont most jön a teljes kontraszt, ahogy már korábban említettem a a Valahol Európában két dala között komoly kontraszt van, addig Tomi két dala között is komoly kontraszt van.

Előre beharangozták mely musicalből lesznek dalok, bár akkor csak sejthettem, hogy az jön amit gondolok, szeretnék, és az jött. A William dala. Tavaly musicalpluszon kissé csalódás volt számomra, hogy nem ezt énekelte a Robin Hoodból, de most viszont ez volt. És hogy milyen hatása volt szavakkal nem tudom leírni.
Többször volt már szerencsém Tomit élőben látni, minden fellelhető felvételét megnéztem, így nagyon is tudatában vagyok annak, hogy komoly drámai tehetsége van, ezért is van szerintem, hogy ezt az oldalát mutatja meg inkább. Amit leművelt ebben a dalban arra aligha vannak szavak, EGYSZERŰEN TÖKÉLETES volt. Olyan átéléssel adta elő, hogy volt olyan rész a dal ahol lehetett hallani hangjában, hogy elérzékenyült, bár lehetett érzéki csalódás is, de aligha. Mert több helyen érződött, hogy Tomi teljesen együtt él a dallal és William fájdalmával, ráadásul a dal végén láthatóan elérzékenyült. Egy tökéletes előadás tökéletes lezárása volt ez. Azt kell mondjam, hogy SOHA NEM SÍRT MÉG ENNYIRE AZ ÉG.

Ez a másik tökéletes példa arra, hogy egy musical milyen komoly bír lenne, ez a dal egyszerűen brutális.
Akármikor hallgatom ezt a dalt nem akarom elhinni amit hallok, hallom és értem miről énekel, de egyszerűen nem bírom felfogni, hogy ilyen kegyetlenség létezik a Földön. És ahogy sok mindent ez is youtube-nak köszönhetem, mert ott találkoztam először ezzel a dallal, és akkor fogalmazódott meg bennem az, hogy nekem látnom kell ezt a darabot, és már kétszer láttam is azóta. Különösen ha itthon hallgatom a dalt egyszerűen ingatom a fejem, annak jelenként, hogy tényleg nem értem ezt a durva bánásmódot.
Ami még kitűnő jelző erre a dalra, illetve annak hatására az a félelmetes, őszintén megmondva, sok olyan dal van tetszik nagyon megtapsolom nagyon tetszik, de tovább tudok menni utána. Itt egyszerűen leblokkoltam percekig döbbentem ültem a székben figyelve a következő produkciót közben. Érdekes, hogy amikor másodjára hallom ugyanazt, az sokkal jobban betalál nálam, elsőre nem feltétlen, most is ahogy meghallgattam itthon Tomitól ezt a dalt teljesen más érzés, már könnyezés határon mozog nálam ilyenkor dolog, bár nem sűrűn szoktam elérzékenyülni.

Ezután egy Jézus Krisztus Szupersztár blokk következett Én, hogy szeressem őt, Getshemane, Heródes dala.
Ezt a darabot tavaly két változatban is láttam, így tudtam melyik dalnál mire számítsak, azt kell mondjam hogy nagyon jó produkciók voltak.  Én, hogy szeressem őt kellően lágy, szépen csengő,  Getshemane roppant látványos volt oly annyira, hogy már előre vetítették a történéseket a keresztre feszítést, a 2 latort, ezt a táncosok csinálták meg nagyon jól, le a kalappal előttük, bár eddig sokat nem kerültek szóba, de igazán kitettek magukért. Szatmári Gábor énekelte Jézus ezen szólóját nagyon jól, persze ehhez a dalhoz már komolyabb emlékek fűzödnek, de nem zárkózok el az új emlékektől még akkor sem ha annak nincs olyan hatása, abban is jót próbálom megkeresni.
Heródes dala érdekes volt. Heródes az aki humort szolgáltatja ebben a darabban roppant vicces a dala.

Kristóf Dániel adta elő ezt a dalt nagyon jól meg volt a maga kellő humora ennek a produkciónak.
És az ő jelenetét én különböző módokon feldolgozva láttam, ez sem volt kivétel ez alól.
Itt a dal vége fele, már Jézus elhagyta a színpadot, viszont a sajtó képviselői már korábban megjelentek és villantak a vakuk, a végén őket zavarta ki Heródes, nagyon ütős ki jelent sorozat volt ez.
Annyi érdekesség van a dolognak, mind Gábor, mind Dániel szerepeltek Szolnokon Jézus Krisztus Szupersztárban, igaz ott kis szerepekben, pontosabban egy-egy apostolt játszottak ott.
A blokkot egy Rudolf dal zárta az Így vagyok csak én, amit Zádori Szilárd adott elő. Ez is tetszett, és jónak is tartom Szilárdot, de rám nincs olyan hatással, mint Tomi. Szilárd amúgy igazán azzal robbant be, amikor tavaly megnyerte Lévay nemzetközi versenyt a férfi szóló kategóriában.

Érdekesség, hogy Fejes Szandra karakterszínészek között lett 2.
Ezután köszöneteké volt a főszerep, egy szűk negyed órás köszöntő vette kezdetét.
Ezután következett az utolsó blokk, amit az előbb említett Szandra kezdett. Ehhez kapcsolódik közvetlenül, hogy volt egy kis technikai zavar, ugyanis köszönőbeszédeknél kinyílt a függöny, ahol már finálé szereplői várakoztak, igen érdekes szerkóban ami azt illeti, láncfűrésszel a kézben. Illetve most jut eszembe itt még akadt egy poén  Dorogi Gabriella részéről, aki meglátta melós fiúkat szerszámmal kézbe, csak hogy annyit mondott, hogy "átadom mikrofont, ne engem mészároljanak le." Ez nagyon nagy volt :)
De visszatérve az utolsó blokkhoz, igen látványos és egyben vicces is volt Szandra száma amire számítani lehetett mivel előre le lett lőve a poén, de azért jól szórakozott a nagyérdemű.
A dal a Simply the Best volt Tina Turnertől, és pont nem rég hallgattam meg ezt a dalt, mert múlt héten lett volna 52 éves Ayrton Senna, akire teljesen passzol a dalszöveg, de ha már szóba hoztam Sennat. Tina Turner Ausztráliában koncertezett, amikor ott volt f1-es futam 1993-ban, és Senna is ott volt a színpadon, és oda is hívta, és megkérdezte a közönségtől, hogy kicsoda Ayrton, amire a válasz csak ennyi volt, hogy "Best", és ezután kezdte el énekelni a dalt.
És ezután is azt mondom, hogy jó volt Szandrát látni megint, bár musicalplusz jobban tetszett a dalok miatt ott két Rómeó és Júlia dalt is előadott, illetve ott két szóló is jutott neki ez nem elhanyagolható, persze nem lehet telhetetlen az ember. Más volt ez a délután, de ez is nagyon jó volt. Köszönet érte Szandra!
És most záró blokk záró része következett ahol a legnagyobb sztár lépett fel, őszintén megmondva nekem annyira nem jött be. Vastagh Csabáról van szó, ő 2,5 dalt adott elő, de már teljesen más stílusban, ő próbálta koncertesíteni ezt a gálát, ami végül is sikerült neki végére egész sokan nyomták a boogie-t, az első sor előtti rész szinte megtelt. Nagyon élvezték a dolgot. Sexbomb-al indított, majd utána Őrizd az álmod-ot énekelte, amit eredetileg a testvérével énekel, illetve egy kis ráadásnak, fél számnak volt még Jégszív de ezt úgy hogy már 2. sorból énekelte, ez is koncert feelingű dolog volt, ZP demonstráción volt ilyen, hogy jóformán közönségig kijöttek a színpadtól, ott több, mint 40ezer ember volt, és nagyon jó hangulat, ez pedig egy gála volt. Emellett valahogy Vastagh Csaba nem az én hangom el kell ismerni, hogy ő is és testvére is tud énekelni. de valahogy nekem ők nem az igaziak, sőt talán Tamás aki valamivel közelebb áll hozzám, bár annyit nem hallgattam őket, hogy ez megtudjam ítélni.

És persze a Finálé sem maradhatott el a Holnap hídja amit a fellépők közösen énekeltek, itt Tomi is kapott szerepet ő kezdte el a dalt, illetve később is kapott egy rövidebb szóló részt, így mondhatni 3 dala volt Tominak ezen az estén. Holnap hídja egy nagyon jó dal, és teljesen méltó ehhez gálához, hisz a jövőről szól, és arról, hogy az emberek építik a jövőt, csak rajtunk múlik, hogy jó avagy rossz lesz jövő, nem máson.
Amit nem érintettem de röviden kitérnék rá, az egész délután szervezettsége igen magas fokú volt.
Az ember úgy érezhette hogy tényleg tett egy utazást ide vagy oda, vagy úgy érezhette magát mint egy darabban, hisz minden adott volt ehhez, a legapróbb részletig ki voltak dolgozva a jelenetek nem volt hiányérzete az embernek. Táncosok nagyon jók voltak, koreográfia nagyon jó volt, még mindig a mi lányaink, a magyarok legszebbek és legszexysebbek.És amit kiemelnék a sokszínűség ugyebár dalok téren is igen sokszínű volt a dolog, volt  pop, rock, musical, swing (django), sanzon, örökzöld sláger szóval, minden mi szem szájnak ingere. De a fellépők terén is hisz a legkisebbek is képviseltetve voltak, de ugyanúgy az idősebb korosztály is Bajza Viktória és Pécsi Ildikó személyében, és persze kettő közötti korszak a fiatalság volt leginkább jelen.
Bár már elmondtam de nagy köszönettel tartozom akik ezt összehozták szervezőknek, rendezőnek, munkatársaknak, és nem utolsósorban a fellépőknek, aki csodálatos délutánt varázsoltak a közönségnek.
Maximális respekt! És ezért is örülök, hogy ha más nem belépőjegyem megfizetésével egy jó célt támogattam, és ez mindig nagy örömre szolgál.
Holnap hídja videó: 
http://www.youtube.com/watch?v=6kMIRmofk8s
Valahol Európában videó: http://www.youtube.com/watch?v=TfQ_ebmC9HQ
Veréb Tomi videók: http://www.verebtamas.eu/videok.htm

                                               
                                            

3 megjegyzés:

  1. Szia Reith Ferenc vagyok és nagyon szépen köszönöm hogy megemlítettél a cikkedben! Remélem nagyon jól érezted magad és legközelebb is ott leszel a mihamarabbi viszont látásra!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Természetes, hogy megemlítettem mindenkit. Remélem tetszett az írományom.
    Nagyon jól éreztem magam. Minden jót kívánok!

    VálaszTörlés