2011. április 24., vasárnap

ZP Bëlga koncert - 2011 április - 5.

Április 22-én újból ZP-ben lépett fel a Bëlga tavaly szeptember 6. után. Koncertre Péter barátommal mentem.
Olyan 7 körül értünk oda Zöld Pardonba, és megérkezésünk után nem sokkal fél nyóc körül már ki használtunk az egyet fizet kettőt kap akciót fejenként 2-2 sörrel, ebből az egyiket a koncertre megtartottam.
Meglepő volt, hogy elég hamar megtelt az első sor, aminek az abban keresendő, hogy a kezdés 8 órára volt kiírva, de mi gyakorlott ZP-be járók tudjuk, hogy fél 9-kor kezdenek általában vagy azelőtt nem sokkal.
De végül találtam magamnak helyett az első sorban.
Koncert az elnyűhetetlen Discobaby-vel kezdődött. 
Az első szám is a szokás volt, vagyis a Bzmg. Ezután a szerelem 3 stációja következett, de most szünetekkel.
Szerelmes vagyok először is, utána egy szám/erről mindjárt/, majd a Felveszem a Nyújork Jenkis kabátom.
Az a bizonyos szám amit az előbb nem indítottam meg, egy igazi ritkasság amit nagyon régen hallottam koncerten, és teszem hozzá nem ez volt az első ilyen szám. Korábban felvetettem, hogy lehetne olyan koncert is ahol mondjuk több ritkaság is előkerülne. Ez az álmom teljesült pénteken. Ugyanis féltucat ilyen dalról beszélünk. 
Az esküvő után már is egy újabb ritkaság jött a Focivébé 2026, ami úgy tudom először volt koncerten.
Ennek a számnak nagyon örültem, mert egyik személyes kedvencem.
Ezután a válásig még egy hosszabb út vezetett Boros, Komment, Fesztivállapot hármas jött, ami már jól megszokott, mondjuk Boros évek óta kihagyhatatlan, de Komment és Fesztivállapot nélkül sem nagyon van már koncert, pedig ezek a számok még nincsenek egy évesek, de igazi slágerszámokról van szó.
Na és ezután jött 10. számként a 3. stáció vagyis a válás, a Nem imádlak.
Ezután egy újabb ritkaság következett a Hello Baz megye, amit Miskolcon szoktak játszani, de Pesten még nem hallottam, de már szerettem volna, vagyis újabb álmom vált valóra, de messze vagyunk a csúcsponttól még.
Ezután a Fáká! következett. Majd Bebukta és utána az újabb ritkaság, ami egyben a Belga egyik legelső száma is az Ovi, idejét nem tudom, hogy mikor hallottam utoljára.
A Halmazok, majd a Csecs következett ezt követően. És ezután már nagyon közeledtünk a csúcsponthoz, sőt akkor úgy tűnt, hogy ez a csúcspont, ugyanis a Probléma következett, ami egyik nagy kedvencem. Hihetetlen volt maga az élmény is, és az is hogy előadták ezt a dalt.
Ide tartozik, hogy koncert közben Tokyo szokásához híven spriccelt, vagyis locsolta a vizet, engem is telibe talált, de ez volt legkevesebb, nem csak azért mert jó idő volt, hanem azért mert fantasztikus koncert volt, meg hát amúgy is egy kis víz nem árt meg az embernek.
Kisebbféle kitérő után vissza a koncertre Kavboj következett, idén már 3* hallom, ráadásul zsinórban 3*.
És leszámítjuk a Fekete epét /ami nem igazi koncert volt/, akkor idén csak egy koncerten nem hallottam.
És ez nagyon jó, hisz tavaly 11 koncerten voltam, és egyiken sem volt. Idén már 3*.
Ezután jött a Bëlga blues vagyis a California, ami szintén nem túl gyakori, de ezt megelőző Kőrösi kollégiumos koncerten is volt, és ezután következett a "záró" szám a Gyaloglás vége.
És kisvártatva a ráadás, most nem várakoztatok meg úgy a fiúk, mint a múltkor, bár akkor sem volt sok várakozás. 
És a ráadás első számában elérkezett a nap csúcs pontja. Ugyanis tényleg egy ritkaság következett, egy igazi fehér holló, ami koncerten sem nagyon hangozhatott el eddig. Ez a szám volt életem legelső, így nagyon komoly emlékek fűznek ehhez a dalhoz, amikor elkezdődött, ment a tombolás, egyszerűen nem hittem, nem hittük, hogy az Ica jön, vagyis a Kalauz 2. Erről számról is beszéltem a közelmúltban Petivel, hogy milyen jó lenne ha leadnák  koncerten, és most leadták. És itt megjegyezném, hogy bár csak az Még5 része ment le, ami rövid ám velős, legemlékezetesebb szövegek /3-as metró, Ica, túrós fagyi, öreg tata/ itt hangzanak el  illetve még a "nem maradt más csak üvölteni....." szövegrész ment le. Nagy köszönet ezért fiúknak!
Óriási élmény volt, ami még most is hihetetlenek tűnik.
Ezután a Politikus 2 ment le, csak Tokyo része, majd a Melós következett, ami időnként elő-elő kerül, aztán eltünedezik, és már csak egy szám  maradt ami nélkül ma már nincs Bëlga koncert. Nem fogjátok kitalálni de az egy-két-há-ról van szó. :D
Zárás így stillszerű lett. 
De még egy dologra kitérnék még itt amit már említettem többször is beszámoló alatt, mégpedig arra, hogy a fiúk egyfajta mix-et csináltak, ugyanis több számnál előfordult, hogy mondjuk csak egy-egy részt adtak le belőlük.
Ovit, Kalauz 2-t, Pol 2-t nem adták végig
Úgy is a vég összeg 23 + 1 lett. Ami döbbenetes szám.
A mai napnak nem volt nagy negatívuma, Csecs számomra még mindig negatívumon, de kezdem megszokni vmelyest. De nem véletlenül említettem ezt meg, hisz ahogy az előző két koncerten ahol jártam, itt is elmaradtak a Nótacsokrok, de nem is volt ez baj most, hisz ezek mellett a számok mellett a nótacsokor eltörpült, hisz többet vagy hosszú idő, vagy még soha nem hallottam élőben.

Koncertről ennyit dióhéjban. Most pár fontosabb dologra térnék ki.
A 3 hülye pénteki megjelenése több, mint szokatlan, semmi póló, öltöny, vagy melegítő, ehelyett jelmezben jelentek meg. 
http://www.szorfdeszka.hu/2011/0422be/galeria//pic/01.jpg Kép csak illusztráció, nem saját. Forrás: szorfdeszka.hu
 Trambulint is hoztak a fiúk, bár használatban nem nagyon a jelmezből adódóan szerintem leginkább. Illetve díszlet elemeket is hoztak amiket szépen Titusz elé beállítottak, és egy tükör tojás lógott le a plafonról, ill. zöld színű díszletelemek is voltak, amiket nem tudnék így konkrétan megnevezni, de jól elvoltak velük a fiúk. Még5 gitárnak használta, de Bauxit sem bírta ki, hogy kézbe ne vegyen egy ilyen elemet.
Szóval nyugodtan kijelenhetjük ez meglepetések estéje volt, amit felfoghatunk egy fajta húsvéti ajándéknak is.
Mindenesetre nagy köszönet a fiúknak, és ZP-nek is, hogy lehetővé tette, hogy részt vehessünk a koncerten, és csinált egy jó koncert minden értelemben.
És itt akkor még ki is térnék egy fontos dologra, nem sok jó tapasztalatom volt itt az előző koncertekről, vhogy a hangosítás általában nem stimmelt, most erre nem lehetett panasz, ugyanis kitűnően szuperált a hangosítás /jól behangoltak koncert előtt, amit hallottunk is/, csináltam pár videót, de azokon sem érződik komoly rezonancia. Ezért is nagy köszönet és mindenért, ugyanis életem egyik legnagyobb, hanem a legnagyobb koncertje volt a pénteki. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése