2011. április 17., vasárnap

Jézus Krisztus Szupersztár - Madách Színház - Április 15

Pénteken a Jézus Krisztus Szupersztár darabot néztem meg.
Előjáróban annyit, hogy ez a darab a Jézus történetet Júdás szemszögéből mutatja, és gyakorlatilag Jézus "utolsó" hetét mutatja be a darab.
a dalokat már ismertem, meg illetve láttam a régi nyíregyházi darabot Szomor Gyurival. Illetve a Madáchos CD-is végig hallgattam párszor, illetve volt egy hanganyagom Tóth Attilával azt hallgattam még meg. Ezek elég meggyőzőek voltak, ráadásul Tóth Attilát, még youtube-on is láttam, ahogy elénekelni a Gethsemane-t. Nem volt semmi hallani őt.
Illetve még többen ajánlották a figyelmembe Attilát, így végül a 15.-e mellett döntöttem.
De az elsődleges szempont nálam Serbán Attila-Gallusz Nikolett kettős volt. Már alapból is ilyen elgondolásom volt, CD-n is ők énekeltek, szóval az végképp meggyőzött erről.
Visszatérve Tóth Attila-ra őt azért is választottam, mert én nem igazán kedvelem Feke Pált, elismerni elismerem hogy nagyon jó, de nekem hangja, a hangszíne nagyon nem jön be.
Mint már említettem, én láttam a nyíregyházi előadást DVD-n, hát a Madáchos darab nagyon más darab ahhoz képest. Persze azért azóta elég sok idő eltelt a dolgok megváltoztak.
Madáchos darab sokkal modernebb darab minden téren, dalszövegeket is újból lefordították, ami sokkal közelebb áll az eredeti dalszövegekhez.
Illetve egy érdekesség van, hogy van egy olyan szereplő aki akkor és most is játszik a darabban ráadásul ugyanebben a szerepben még pedig Venyige Sándor Pilátus szerepében, mondjuk nálam most nem ő volt Pilátus.

A darab maga érdekesen kezdődött, ugyanis a darab elején a bevezető dal alatt egy fajta átöltözés van, ugyanis egy komplett ruhatár érkezik meg a színpadra, és vele együtt egy csomó ember, táncosok, szereplők egyaránt átvedlenek képletesen és ténylegesen is az adott szerepbe.
Júdás /Serbán Attila/ ekkor megjelenik a színen piros bőrkabátban ami alatt egy piros pulóver, és egy sötét színű farmert visel. És prolog után jön is az első dal a Heaven on their minds, vagyis az Eszük a mennyországon jár. Ez kapásból nem semmi kezdés, főleg Serbivel, aki ezen a napon is hozta magával is amit tud, és egyszerűen lenyűgözte az embert.
Ezután a szóló után jön ugyebár a konkrét felelősségre vonás Júdás részéről, immáron Jézus /Tóth Attila/ aktív részvételével, illetve ekkor jelenik meg Mária Magdalolna is Júdáshoz hasonlóan piros ruhában bár piros egyik másik árnyalatában, egy világosabb árnyalatban, Júdás ezzel szemben sötét meggyvörösben pompázik a darabban.
És akkor itt megállnék. Ugyanis számomra egy elég szomorú dolog történt.
Ugyanis változás történt itt a szereposztásban, ugyanis nem Gallusz Nikolett játszotta Mária Magdolnát, hanem Polyák Lilla. Ami számomra komoly csalódás volt, de túlléptem rajta.
Természetesen nem Lillával van problémám, hisz ő mint mindig pénteken is nagyon jó volt, csak azt sajnáltam, hogy nem jött össze a Tóth-Serbán-Gallusz hármas. Amúgy már az első szám végén feltűnt, hogy ez nem Niki lehet, mert ott már hallatja hangját Mária Magdolna.
Na de vissza a darabhoz. Most kitérnék pár fontosabb dologra a darabbal kapcsolatban.
Először is a darab, mint említettem elég modernre sikeredett, legalábbis külsőség terén.
De ez másban is meglátszódott, ugyanis nagyon sok tánc jelenet volt az előadásban.
A tánckar által leginkább, Serbi sem táncolt vmi sokat az előadás előtt, ehelyett a hangjával és a játékával kápráztatta el a nézőket. Hang persze adott, a játék az ami nehezebb dió ugyebár, de azért itt megjegyezném, hogy Serbi már régebben is játszotta Júdás szerepét a JKSZ-ben a Musical Színház előadásában. Persze az egy másik előadás volt, de Serbi szívéhez nagyon hozzá nőtt ez a musical, a CD-jén is találunk számokat ebből a darabból, ami még 2009-ben jelent meg.
Érdekesség, hogy a CD-n Gethsemane is szerepel, ami ugyebár Jézus dala, de Attila ezt angolul adja elő a CD-n, ahogy fellépéseken is így szokta.
Na de visszatérve magához az előadáshoz.
Júdás felelősségre vonja Jézust, hogy hogyan lehet együtt ilyen nővel.
Ezután következik a a Minden nagyon jól van, Mária Magdolna dala, ekkor kerül a balzsam elő , és ekkor jön az újabb számon kérés, hogy miért kenegeti ilyen drága holmival Jézust, miközben ez a a balzsam "300 ezüstöt" is megér.
Ez már egy érdekes jelenet a darabban. Jézus ugyanis megvédi Mária Magdolnát, akit Lilla alakított. Nagyon szép énekelt Lilla, a játékában sem volt hiba. Az általa alakított Mária Magdolna, egy elég esetlen nő, nem érződik rajta semmiféle magabiztosság sem.
Bár azért próbálta ő is lecsillapítani Júdást.
Egy percig nem lehet érezni, hogy beleszólása lenne az eseményekbe, inkább csak sodródik az eseményekkel. De ott van Jézus mellett, még keresztre feszítéskor is.
A szólója amúgy sok mindent elárul Mária Magdolnáról, és az ahogy előadja.
Ez ugyebár egy nagyon szép dal. És még is komoly kettősség is éreztem ebben a dalban.
Egyrészt ugyebár ez a dal Mária Magdolna bizonytalanságáról szól, hisz még soha nem volt szerelmes, így nem tudja mi tévő legyen, és azzal nyugtatja magát, hogy ő is csak egy férfi a sok közül, szóval itt egy komoly belső vívódás van. És ez magában a dalban is meglátszik, mert voltak nagyon erőteljes részek Lillától, amikor kérdéseket tesz fel magának, hogy mit is kéne csinálnia.
És ez is jól mutatja a kettősséget: bizonytalanságról, de még is erőteljesen énekel.
És akkor visszakanyarodva ahonnan kiindultam a Minden nagyon jól van után már a papi tanács jelenete jön /Jézusnak hallnia kell/, itt jelenik meg először Kajafás /Kőrösi András/ és Annás főpap /Pankotay Péter/ az előadás folyamán. Ez is egy jól sikerült jelenet. Kinn már Jézusnak szól a Hozsanna, a főpapok meg azon tanácskodnak, hogy mit tegyenek Jézussal, a vége a dolognak ismeretes, hisz már maga a dal cím is sokat mondó illetve ez az idézet "egy nép fog el veszni egy ember miatt."
És itt megjegyezném hogy a kosztümök nekem tetszettek a darabban, sok rétű és színű kosztümök voltak a darabban.
A főpapok ruhája is tetszett, sötétkék díszes öltözéket viseltek a darabban.
Kajafásék jelenete után. Jézus bevonulása látható Jeruzsálembe, pálmafa ágakkal, és Hozsanna ének szóval. És nagyon szép jelenet, tetszett nagyon koreográfiája. A jelenetben nem csak Jézus, Júdás, és Mária Magdolna látható, hanem Kajafás és Annás főpap is, akik felszólítják Jézust, hogy hallgattassa el a népet, amire Jézus nagyon okosan visszafelel, mi szerint ha elhallgatják az embereket, akkor kövek fognak helyettük énekelni.
Itt megjegyeznék egy dolgot, színpadi díszlet a darab folyamán jó formán állandó volt.
Viszont volt álló díszlet is, erről énekelt le Kajafás főpap Jézusnak ebben a jelentben.
De későbbiekben is sokat volt használatban

De ebben a jelenetben nagy szelíd Jézus, amúgy gyerekek is megjelennek a jelenetben pl.
Ezután Zelóta Simon /Sánta László/ dala, jött ami egy nagy komoly táncos dal Simontól.
Őszintén megmondva a mellék szereplők nem nagyon néztem, így nem tudom ki lesz Simon, de a szám közben már ismerős volt nekem, és szám végén már biztos volt benne, hogy ez Laci, aminek külön örültem, mert őt még nem láttam élőben, pedig nagyon szép hangja van. Még a vámpírok bálja demo cd-jén hallottam először őt az Őérte című számot énekelte.
Ezt a darabot viszont nem volt még szerencsém látni élőben, ugyanis sajnos nagyon drága.
Na de visszatérve a számra, ez tényleg nem semmi jelenet sok táncos és Laci együtt táncoltak és közben persze az ének is szólt. Itt annyit jegyeznék, hogy Simon öltözéke Júdáshoz szintén modern nagyon.
Szóval ez mindenképpen a est nagy jeleneti közé tartozik.
Ezt követően lép színre Pilátus /Sasvári Sándor/, aki az álmáról énekel, vagyis a saját jövőjéről. Pilátus kosztüme elég érdekes, szürke és lilla színben pompázik, és szerényebb öltözéknek néz ki, mint a főpapok, vagy Heródes öltözöké /erről majd az alábbiakban fogok írni/
Pilátust mint írtam Sasi alakította, aki még a leg első rockszínházas produkcióban még Jézus volt.
De az új 2010-es darabból sem hagyták ki őt, és jól is tették mert már a rövid belépője is nagyon jó volt.
Ezután a Templom jelenet következik Pénzkölcsönzők és kereskedők lépnek a színre. Amit nagyon érdekesen oldottak meg, ugyanis az említett álló díszletről lógattak le nagyon nagy színes rongyokat. És miután végig énekeltek, utána hirtelen elhalkulnak, amit Jézus sikoltása tőr meg, aki kizavarja az árusokat a templomból. Majd ezután egy kis Gethsemane részlet következik.
Ami ezután következik azt nem teljesen értem. Ugyanis ezután különféle betegek kezdik üldözni el Jézust, de az egész egy rémálomnak tűnt nekem, főleg miután véget ér ez a jelenet, akkor úgy kell fel Jézus, mint akinek lázálma volt, és ekkor megjelenik Mária Magdolna. Szóval ez pontosan nem tiszta, hogy ez a valóság, vagy csak álom volt. Én inkább az álom felé hajlok, hisz előtte Gethsemane-be kezd bele, de ezt immáron egy magában a földön.
Mindenesetre ezt a jelenetet is nagyon jól hozza Tóth Attila, aki teljesen hiteles ebben a szerepben, kitűnően alakította a Jézust amikor szelídnek kell szelíd, amikor dühösnek akkor dühös volt, amikor meg kellett halni, akkor kész volt felvállalni az áldozatot.
Mária Magdolna megjelenése magával a Minden nagyon jól reprízét, ami nyugtatólag hat Jézusra, ugyanis el is alszik tőle. És ezután jön a Lilla szóló amire már követően.
Ezt követően megint Júdás kerül főszerepbe az első felvonás utolsó jelenetében, ugyanis ekkor árulja el Jézust amiért meg is kapja a 30 ezüstpénzt. Júdás tiltakozik, ugyanis ő nem pénzért csinálja, hanem azért mert csalódott Jézusban, azt hitte, hogy ezáltal megmentheti őt.
Nincs tudatában annak, hogy Kajafásék már elhatározták, hogy megöletik Jézust, vagyis Júdást csak kihasználják.
Serbi jól hozza ezt a jelenetet elképesztő amit is produkál.
Az első felvonás itt ér véget, Júdás sorsa ezzel megpecsételődött, innen már nincs visszaút.

A második felvonás következik. De előtt kitérnék egy dologra.
Még pedig a szereplőkre, akik előtt le a kalappal, ugyanis a zenekar elég hangos volt, így a színészek komoly próba elé voltak állítva, hisz túl kellett énekelniük zenekart, de ezt tökéletesen megvalósították. Legalábbis én így éreztem, így hallottam, az emeletről.
A második felvonás elég stillszerűen kezdődik még hozzá az utolsó vacsorával.
Konkrét az apostolok énekével, ami a jelenet közben többször megismétlik. És ezek részek nekem nagyon tetszettek. Közben persze Jézus figyelmezteti Pétert, hogy elfogja árulni 3*, és elmondja, hogy valaki elárulja őt majd, amire egyből reagál Júdás. Na ez a jelenet nem semmi.
Tóth-Serbán kettős nagyot alkot benne, és azok a magas hangok Jézustól nagyon jók voltak, engem Szomor Gyurira emlékeztetett itt is. Ő is nagyon jól hozta ezeket a hangokat a DVD-n.
De Serbi is hozta magát ebben a jelenetben. Ami kell is mert egy kisebbfajta konfliktus alakul ki Jézus és Júdás között. És Júdás itt egyfajta védőbeszédet mond saját maga mellett, és Jézus ellen, aki szerinte megbukott. És azzal, hogy elárulja majd, igazából pont az apostolok teljes bukását akarja megakadályozni. Ugyanis ahogy már a darab során többször kifejezte Jézus túl messzire ment el, és ezért is döntött úgy hogy elárulja őt, amit megtett még az első felvonás záró jelenetében. Vagy a főpapokhoz hasonlóan Júdás is azt hiszi, hogy így megmentheti az embereket, jelen esetben az apostolokat. Csak, hogy ezt rosszul gondolta, amire ő maga is ráfog döbbenni.
Ezután jön Gethsemane immáron új szöveggel, ahogy a többi dal is. Az új szöveg is nagyon szép lett, de ebben a jelenetben, az előadás a legfontosabb. És az a nagyon jó volt megint meg kell dicsérnem Tóth Attilát, mert elképesztő ahogy ezt előadta, ez a dal is kettősséget tükröz, ahogy Mária szólója. A dal ugyanis egy részben egy belső vívódás, másfelől beletörődés.
Bár a kettősség nem egyszerre van jelen a dalban, az eleje a vívódó rész, a vége a beletörődésé.
De azért fontos dolog, hogy itt a adott egy helyzet, egy szituáció, a melyben Jézus virraszt egyedül, a többi tanítvány ugyanis alszik. Így Jézus már ott szembesül, hogy egyedül van, de még vívódik magában, és utána elfogadja a sorsát. Ezt a jelenet színészileg és énekileg tökéletesen nem egyszerű feladat előadni, de Attila így adta elő, hogy kétségét nem hagyott az emberben, annyira jól játszotta és énekelte az alázatos Jézust, és természetesen itt aztán végképp előkerültek azok a magas hangok, amik ma már közismertek.
Ezután a szóló után érkezik meg Júdás katonák kíséretében, erre tanítványok felkelnek és Péter kardot ránt, akit Jézus csillapít le.
Ezután elhurcolják Jézust, és Kajafás házába viszik, ahova Júdás is követi őket, és itt már Annás főpap szembesíti a valósággal, vagy kiszolgáltatta őt, hogy megölessék. Ezután Péter háromszor elárulja Jézust. Mondjuk nekem nem tetszik a jelenet vége, ahol mentegeti magát Péter Mária Magdolna előtt, hisz Biblia szerint amikor megszólalt a kakas, erre ráébredt mit tett, és elkezdett keservesen sírni.
Ezután következik Pilátus és Jézus 1. találkozása.
Amiből Pilátus azt szűrte le, hogy ez az ember nem bűnös, ugyanis azt válaszolta neki, arra a kérdésre, hogy ő a zsidók királya, hogy "te mondod".
És mivel Jézus Gallilei volt, így Heródeshez /Nagy Sándor/ küldte Jézust, ugyanis ő alá tartozott közvetlen.
A darab egyetlen komolytalan jelenete ez, ugyanis Heródes dala alapján véve egy vicces dal.
És Sanyi erre rátett még lapáttal nagyon komolyan adta elő ez dalt. Azt látni kell, ahogy előadja ezt a dalt, ez az egy dala van a darabban, de ebből mindent kihozott Nagy Sanyi.
Heródes figuráját a József Fáraójához tudnám hasonlítani, ugyanis ő is egy modern karakter a darabban a kosztümje érdekel, ugyan is egy aranyozott dzsekit visel kék színű "ékkövekkel" berakva, és egy kék rövid nadrágot, táncosoknál is ugyanez két szín található meg.
És dzseki alatt egy pólót is visel, bár ezt csak utólag vettem észre, ugyanis amikor levette a dzsekijét úgy látszódott, mintha felső teste meztelen, aztán végül kiderült, hogy a "trükk",
hogy csak a fény és távolság miatt látszódott úgy, mintha nem rajta felső. Bár Heródes egy elég bohém karakter akitől mondjuk nem lenne meglepő, ha félmeztelenül énekelné táncolná el a dalát, a hölgy rajongók nagy örömére. De ha már nekünk férfiaknak sem jár egy kis ledérség Mária Magdolnától, akkor a nőknek sem. :D :D :D Na de viccet félre téve, vissza a darabhoz.
Heródes mint mondtam elég egyedi figura, aki nagy kíváncsi Jézusra, és azt hiszi, hogy majd valamilyen csodát fog tenni az otthonában, csak hogy Jézus nem szólal, amivel teljesen megőrjíti, így Heródes visszaküldi Pilátushoz.
De a történet most visszakanyarodik Péterhez és Mária Magdolnához.
Akik egy nagyon szép duett-et annak elő. Az egyik legszebbet a darabban.
Dal bár szép, nagyon irreális. Ugyanis ez a dal Jézushoz szól, akit már elvesztettek.
És ugyebár az ember akkor tudja meg mit is jelent valaki az életben, ha már elvesztette őt.
Ezzel Mária Magdolna és Péter is így van. Ez a dal egyfajta bűnbánó dal, ugyanis nem csak azt ismerik fel, hogy Jézus mennyire fontos volt, hanem azt is, hogy hibáztak, ugyanis félre ismerték Jézust. Másfelől mondhatjuk, hogy ez remény vesztettsége dala is, ugyanis felismerték hogy Jézus mennyire fontos, és az ő elfogásával elszállt minden reményük.
Dal maga azért irreális, mert ez ahogy mondtam, ezt már ők maguk elrontották, és mivel Jézus felvállalta a sorsát, hogy meg kell halnia az emberiségért, onnan kezdve nem volt visszaút már.
Bár mindezt a darab , ill az adott helyzet szempontjából mondom, ugyanis a darab keresztre feszítés után ér véget.
Míg a Biblia szerint Jézus harmadnapon feltámadt, persze tanítványai nem hitték hogy ez befog következni, ezért elrejtőztek, ugyanis teljesen kétségbe voltak esve, mivel Jézust keresztre feszítették, és féltek attól, hogy rájuk is hasonló sors vár /tanítványok János apostol kivétel nem természetes halálban haltak meg, de évekkel később./
Jézus viszont egyszer csak megjelent köztük, és ők megijedtek, hisz azt hitték szellemet látnak,
de Jézust megnyugtatta őket, és azt mondta meg, hogy tapintsák meg, hogy igazi húsvér ember, és nem szellem.
Kicsit előre is rohantam az időbe. Így vissza Mária Magdolnához és Péterhez, miután véget ér a dalok, Júdás lép a színre a főpapokkal, aki most már két szemével is szembesül azzal, hogy mit csinált Jézussal, amit nem is bír nézni, inkább elfordítja az arcát. És itt történik meg beismerés, hogy ő pusztán csak jót akart Krisztusnak, vagyis az azért árulta el, őt hogy ezzel megvédje.
De ez a vallomás egyik fele, a másik fele annak belátása hogy rosszul cselekedett, ugyanis most már mentené Jézust, de nem teheti meg már. /ugyanúgy ahogy saját magát sem tudja már megmenteni./
Annás azt mondja, hogy nincs miért, hogy bűntudata legyen, mert nép is Jézus ellen fordult.
Kajafás közli vele, hogy nagyszerű tettet hajtott végre amivel megmentette a szülőhazáját, és emlékezteti Júdást arra, hogy meg fizették.

És innentől Júdás már csak a saját végzetébe rohan, aminek halál a vége.
De a halál előtt még elő ad egy szólót ami három részből áll.

Az első része az újabb immáron végleges beismerés, hogy ő felelős Krisztus haláláért.
A következő része Nem tudom hogy szeressem repríze. Ami már belső vívódása Júdásnak.
A harmadik rész meg a totális őrület, amikor elborul Júdás agya, mivel őt csak kihasználták,
de halálát Jézus számlájára írja, ugyanis azt mondja, hogy ő végig tudta ezt.
De itt már erősen az őrület beszél Júdásból, hisz ő árulta Jézust, amire nem kérték meg, hanem saját elhatározásából tette.

Ez a három rész egymásból fakad. Beismerés-vívódás-őrület-halál
De úgy is mondhatom, hogy nem pusztán megőrül Júdás, majd felköti magát legelső fára.
Ha nem ennek alapos oka, ugyanis lépések sora kergeti bele az őrületbe, majd az öngyilkosságba.
Ez nagyon fontos, többek között azért is fontos elmondani, mert ezek a dalrészek gyors egymásutánban jönnek. És ezt is kitűnően adta elő Serbi, hisz három dal rész között elég nagy különbség van, míg mondjuk beismerés nevezünk normálnak, addig a második rosszabb már sokkal lassabb, a harmadik része meg egy fajta kiabálós rész, ahol már Júdás totálisan megőrült.

Júdás halála után visszatérünk Krisztushoz, akit visszavittek Pilátushoz, és Kajafás azt kéri, tőle, hogy feszítse keresztre, de Pilátus erre nem hajlandó inkább kihallgatja.
Pilátus mindent megpróbál hogy megmentse Jézust, különféle kérdéseket rak fel neki.
Amiből azt szűri le, hogy ez csak egy őrült csupán, akinek nincs semmi bűne.
De tömeg már "Feszíttesd meg, Feszíttesd meg!" szólamokat kántálja csak.
Hiába győzködi őket tovább, nincs hatása a tömegre, így azért hogy végre csöndre bírja a tömeget, úgy dönt, hogy megostoroztatja még pedig 39 ostorcsapást szenved el Krisztus.
Ez a jelenet már nincs messze az előadás végétől. És ez egy különösen fontos jelenet, Pilátus, a nép , és Jézus jelente. De különösen Pilátusa és Krisztusé. Ahogy említett Pilátus mindent megpróbál , hogy megmentse Jézust, de végül kudarcot vall, ugyanis Krisztus elfogadta a sorsát, innen már számára nincs vissza út, az emberiség sorsa az ő kezében volt ugyanis.
Különösen nagy jelentősége van az ostorozás utáni résznek. Ez Sasival és Attilával különösen nagy durranás volt. Ugyanis Pilátus jóformán ráerőszakolja Jézusra a segítségét immáron kicsit kétségbeesett módon ugyanis azzal érvel, hogy ő irányít mindent, és hogy ő rajta múlik, hogy életben marad e.
Erre Krisztus azt feleli, hogy az ő hatalma véges, neki nincs semmi befolyása az eseményekre, azok ugyanis azok eleve elrendeltettek, amiken már nem lehet változtatni.
És mindezt nagy fokú alázattal adta elő Attila, nem arról volt szó, hogy gőgösen képébe vágta,
hogy bármit csinálsz a végén elbuksz. Ehelyett megalázta magát, és felkészült a kereszt halálra.
Ezek után Pilátus mossa kezeit, és enged a nép és főpapok óhajának.
De keresztre feszítés előtt Serbi megjelenik a színen, immáron világító bőrdzsekiben.
És elénekli a Szupersztárt a tánc sajnos itt is elmarad, de a tánckar helyette is táncol.
Viszont nem semmi ahogy elénekli a dalt, ez egy külön mimikai repertoár társult, egy élmény volt nézni. De azért a tánckar nagyot produkált e szám közben is. Gyerekek is voltak a tánctéren, és színre lépett a 3 démon.
Ezután a kereszthalál volt hátra, amiről tudni, hogy igény komoly dolgokat kellett elkövetni, hogy valaki kereszthalált szenvedjen, ugyanis itt nem csak arról volt szó, hogy kivégezték őket, és meghaltak, mondjuk pár percben belül, ez napokig tartó súlyos szenvedés jelentett.
De Jézus mindössze pár órát töltött a kereszten. Ugyanis még a kereszthalált is alázatosan viselte: "Atyám bocsáss meg nekik, nem tudják mit cselekszenek" ill. "Atyám kezedbe ajánlom lelkemet." Ezek a mondatok fejezik ki igazán azt a fokú alázatot, aminek hatására az Atya idő előtt magához vette a lelkét. A történet többi részét korábban leírtam így nem részletezném.

Ezek a gondolataim, érzéseim a darabbal kapcsolatban, illetve belefűztem személyes véleményemet is. Fontosabb eltéréseket, ill. kihagyásokat is elmondtam amik Bibliában le vannak írva, mert úgy gondolom ezek hozzá tartoznak a történethez.
Persze mindenkinek szuverén joga, hogy kiben, és miként hisz, avagy nem hisz.
Ezt tiszteletben tartom. Ezért sem elemezgettem túlzott mértékben ezeket a bibliai részeket, pusztán lényegre gondoltam, hogy felhívom a figyelmet.

Végezetül összefoglalva. Úgy érzem egy nagyon jó darab volt, még ha nem is száz százalékban azt kaptam amire vágytam. Színészek zseniálisok voltak olyanok amilyeneknek lenniük kell. Darab modernizálása nálam megérdemli a jó osztályzatot. Ugyanis a darab lényeges dolgai, a vívódások, a szerepek felvállalása nagyon is fontos volt a darabban. Bár Júdás még halála után is keresi a választ, arra hogy kicsoda volt Jézus? Miért pont akkor jött a világra? De nem az ő egyedüli a világban, aki erre keresi a választ, akár a mai nap is. Bár a probléma, leginkább abba leledzik, hogy Júdás volt az a legkevésbé ismerte, vagyis értette meg a Krisztust.
Emellett az új dalszövegek is egész jók. Bár teljes mértékben nem hasonlítottam össze a régivel. Az újrafordítást Miklós Tibor csinálta, és ahogy már leírtam, pont azért, mert a régi dalszövegek nem álltak túl közel az angol eredeti dalszövegekhez, és ezen próbáltak változni, az új szövegekkel.
A dalszövegek mellett említést érdemel a koreográfia is, ami csillagos 5-ös.
Tihanyi Ákos már megint, nagyon szép munkát végett. A koreográfia nagy szép és nagyon tudatos. És fontos jelentősége van, hisz ahogy mondtam elég sokat szerepelt a tánckar a színpadon az előadás alatt.
Bár mindezektől függetlenül számomra még kicsit szokatlan volt a darab, így elsőre. Úgy hogy szerintem még meg fogom nézni majd még egyszer, hogy még jobban meglássam az előadás mélységeit.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése