2011. március 11., péntek

Club 202 Bëlga koncert - 2011 március - 3.

Egy hete a Club202-n voltam koncerten. A beszámolót azért most írom le, mert azóta nem volt időm leírni, megfáztam ill. különféle dolgaim voltak. De úgy gondoltam, hogy ez a koncert mindenképpen megér egy beszámolót.
Nagyon vártam már ezt a koncertet, mivel idén már 2 koncerten voltam de egyik sem volt az igazi, az elsőt ahogy már elmondtam, nem is nevezném koncertnek, a másodikon pedig pocsékul éreztem, megannyi rossz emlékem van, emiatt nem is írtam beszámolót erről.
Ezért már nagyon vártam ezt a napot. Főleg, hogy múlt héten volt a születésnapom,
és ez a koncert nagyon jó volt, így ez számomra még különlegesebb, bár hozzáteszem, hogy 2008-ban már olyan koncertem is voltam, ami a születésnapom esetéjén volt pont.
Koncerthely maga a külvárosban volt, de szerencsémre a 7-es busszal könnyen eljutottam oda.
Ez egy újabb olyan hely ahol még sosem jártam, bár még hasonló helyen sem jártam.
Ugyanis itt a színpad nagyon magasan volt. Ami nagyon furcsa volt számomra, de ez végül is nem befolyásolta a koncertélményt.

A koncert 11 után kezdődött nem sokkal. Titusz megjelent a színpadon, és nem sokkal utána már szólt is az elmaradhatatlan Discobaby. És természetesen a fiúk is megjelentek a szám közben, és természetesen a 3 hülye ez a nap is meglepte a jó népet, hisz most fák helyett, egy létrával és egy székkel jelentek meg koncert közben.
A képen jól látható, hogy Tokyo le is adta létrát a közönségnek a Boros alatt, amit Bauxit egyből kihasznált, és rá is állt a létrára a része alatt, a létra meg egy ideig ott maradt a közönség között, ugyanis fiúk azért adták le, hogy hát vki majd kap az alkalmon és kihasználja, de végül is senki nem kapott rajta, így Tokyo visszavette, de az eszköz továbbra is használatban maradt Tokyo ugyanis a Fáká! alatt folyamatosan pózolt a létrával.
Ill. még egy "érdekesség" volt, hogy Bauxit egy papír darabot olvasott, ami közben jókat derült, ennek a levél tartalmát később fel is olvasta Még5, és persze a felolvasás után nem bírták megállni hogy ne kommentálják.

Koncert kezdés rendhagyóra sikeredett, bár először az Álomarcú lányt "harangozták be" /ami nem is kicsit lett volna meglepő/, de ami végül is jött az egy jó formán sosem játszott szám, az Igazi Hip-Hop. Amiért külön nagy köszönet a fiúknak! Ez az a dal amit őszintén megmondva nem tudom, hogy hallottam e koncerten már, nem tartom kizártnak, hisz már 8 éve járok koncertekre, de ha hallottam is már nagyon régen, olyan 2003 környékén. Ezután egy már jól megszokott szám "kezdő szám" következett a Bzmg , a "leghíresebb lemezünkről."- mondta Tokyo.
Ezután a Királyok a házban jött, ami jól megszokott a koncerteken, bár nem az a szám ami mindig előkerült tavaly olyan 4* hallottam a 11 koncertből.
Ezután egy újabb ma már ritkaság számba menő dal jött, ez pedig a Metasláger volt, és nem csak maga zeneszám volt érdekesség, hanem az alap is ami alatta ment ugyanis az nem az alap, ami a lemezen található, ha stílust kéne mondanom, akkor nem tudnám pontosan megmondani, de abszolút disco stílus volt, bár technonak nem mondanám.
A szám végén ment is Hájpá Hájpá.
Ezután olyan számok jöttek sorba, amelyek megszokottak a koncerten:
Felveszem a Nyújork Jenkis Kabátom, Készüljél fel a hangulatra, Fesztivállapot, Boros, Nemzeti Hip-hop és Bebukta, Fáká!, Zsolti a béka, Nem imádlak.
És ezek után jött egy olyan szám amely bár előszokott fordulni, nem általános, oly annyira, hogy a 11 tavalyi koncertből egyszer nem hallottam, ez a szám Kavboj volt. Nagyon hiányzott már, és jól volt újból hallgatni nagyon, még ha ez a Kavboj kicsit más is volt, ami a fejemben él így koncertek kapcsán. A szám előtt kaptak a fiúk 4 felest, amit le is gurítottak szépen. Ezt a kis közjátékot meg is hallgathatjátok: http://soundcloud.com/raikkonenf1/k-zj-t-k/s-sKMVD
De azért az érdekességeknek itt még nincs vége, hisz a Kavboj után a Hexameter, és a Politikus 2 jött, ezt a két számot még nem adták elő olyan sokszor a fiúk, bár a Politikus 2 várható volt, mivel ezt a koncertet, úgy harangozták be, hogy az Arany 1. éves szülinapi koncertjét.
És itt még mindig nincs vége az érdekességeknek. Ugyanis ezután a Kalauz 1 jött, ami önmagában nem volna meglepő, csak hogy Billie Jean nélkül volt most, "Többé nem haverom kalauz" refrénnel.
Ezután már csak három szám maradt a "záró szám": Gyaloglás vége, és a két ráadás szám a Zenevírus és az Egy-két-há.
Vagyis a zárás sem maradt el meglepetés nélkül, ugyanis a nótacsokrok kimaradtak, amihez még nem volt szerencsém, ugyanis Farost lemezbemutató /Júniusi ZP/ óta mindig játszottak ahol én ott voltam /bár volt már olyan alkalom vidéken ahol nem/.

Összegezve ez egy igazán rendhagyó koncert, ami az elejétől a végéig tartogatott komoly meglepetéseket legalábbis számomra mindenképpen, de azt kell mondjam valahol itt leledzik az igazi koncert kvintesszenciája, hogy mindig megújul valamilyen módon, bár ez a Bëlgara úgy hiszem mindig is igaz volt, hisz nem nagyon találunk két ugyanolyan koncertet, még ha ugyanazok a dalok is hangzanak el, mindig meg vannak azok az apróságok, ami növeli a koncert értéket, és többek között ezért is érdemes koncertre járni, na meg az sem elhanyagolandó dolog, hogy Bëlga koncerten sokkal jobb, mint lemezen, hiába bakiznak koncertek közben, de az ember sokkal jobban magáévá tudja tenni a dalokat, és ez nagyon fontos, és a harmadik dolog már mondhatni ebből következik, hogy egy Bëlga koncerten jól kiélheti, kitombolhatja magát az ember, persze bizonyos kereteken belül, figyelve a körülettünk lévőkre is.

Koncert képgaláriája itt tekinthető meg:
https://picasaweb.google.com/koncerzus/BelgaKoncertClub202Marcius2011#
Koncertről készült videó felvételeket itt lehet megnézni:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=1E5744C6C5144EA4









1 megjegyzés:

  1. szívem szakad meg!! úúúgy mennék már 1 tökilyenszuper Belgára!!! kedvenc nótáimat soroltad, végig! imádtam volna ezt a bulit!!! -éés ez itt volt szinte a szomszédomban!!! még akár talán el is tudtam volna osonkodni otthonról, nemrégszületett kislányom mellől,bár apukája biztos eléggé orrolt volna rám,hogy csavarognék, nem úgy ,mint a rendes anyukáák... :-((((

    VálaszTörlés