2016. március 2., szerda

Vámpírok Bálja - Magyar Színház

Eljött az ideje, hogy régi nagy álmaimat váltsam valóra, ez kezdődött a Muzsika Hangjával, folytatódott a Vámpírok Báljával, és majd hamarosan jön a Nyomorultak, de ne szaladjunk előre.
Vámpírok Bálja egy igen darab, a musicalek közt magasan a legdrágább, de nagyon szerettem volna eljutni rá, ez végül sikerült, és összességében jó helyről láttam darabot (oldalpáholy 3. sor), megfizethető áron.
Zenéje fogott meg abszolút, különösen az Őérte Sánta Lacival, de igazából ez a darab slágerekre épül, és ez be is jön, nálam egyedül az Öröklét ami nem az én dalom, de az a dal is jó, és roppant látványos, ahogy jönnek a sírókból a vámpírok.
És Laci ma már nincs az előadásban, ahogy Zsaki sem aki az egyik legjobb Sarah, de viszont Egyházi Géza még mindig ott van, és annyi év után is elképesztő amit művel, ez nagyon az ő a szerepe, a Sakk kapcsán volt némi hiányérzetem, pedig abban is nagyon jó, de itt tökéletes, uralja a színpadot, és az az El Nem Múló Vágy, az még mindig elképesztő.
Sarah-t Török Anna alakította róla már láttam videót, konkrétan egy interjút, amiben a Vámpírok Bálja a főtéma természetesen, aranyos egy lány, és szép hangja van, ez jött le abból, és tényleg így van, alapvetően gyönyörű hangja Annának. Kinn vár az élet vagy az utána levő Piros csizmák is elképesztő volt, de ott van az Édes vagy igazán is.
Alfred, őt Pásztor Ádám formálta meg igen jól, mondjuk őt végképp nem igazán ismertem, de nagyon jó, a komikus részek nagyban hozzáköthetőek, és ezeket jól hozta, és gyönyörűen énekelt, az Őérte úgy szólt ahogy annak szólnia kell, ez nálam elég kulcsfontosságú, ahogy a Kinn vár az élet, de tényleg ebből a darabból nehéz kiemelnem dalokat, vannak dalrészletek amik nagyon bejönnek, pl. az első felvonás végén amikor Krolock énekel Alfrednek "Jöjj és az évek tengerén..."
Amúgy itt megjegyezném, hogy nem tudom mikor volt utoljára, hogy ennyiszer libabőrös voltam egy előadáson, ez döbbenetes volt, pedig alapvetően ez egy picit más élmény, mint más darabok, talán pontosan ezért, mert a zenéjét annyira ismertem, és az úgy benne is a fejemben, ezért voltak elvárásaim, érdekes a darab elején úgy éreztem, mintha sietnének pl.,ez persze lehet egy hamis érzés, de aztán darab beállt, és ez az érzésem is elmúlt.
Következő szereplő Magda, akit Sári Évi alakított még hozzá nagyon jól. Sakkban már megtapasztalhattam, hogy milyen jó Évi, ott egy felvonás alatt levett a lábamról az alakításával, azért ez nagyon más szerep, nem mondanám tragikusnak, mint Svetlanaét. És azért az sem mellékes gyönyörű hangja van, talán egy kicsit furcsa lesz amit mondok, az egész darab során Fohász volt nálam a csúcspont az nagyon megfogott, és ugyebár azt a dalt azt ő kezdi el. Amúgy a darab talán legkomolyabb dala, ami alapvetően az emberi félelemről szól, és arról, hogy amikor minden kötél szakad az ember istenhez fordul, és ebben mi emberek nem változunk.
És ha már Magda akkor Chagall, ő abszolút egy ősszereplő, Pavlevits Béla, ő hallható a CD-n is, érdekes viszont az elején ő nem annyira tetszett, legalábbis énekben, kissé fura volt a Hogyha szép egy lány is tőle furcsa volt, bár az is igaz, hogy más egy előadás és más egy CD, ahol mondjuk végig énekelnek egy dalt, az előadásban némi próza is belekerül a dalba, viszont amúgy jó volt, Magdával való duettje már különösen jó volt, meg a zsidó vámpír vagyok, az mindig üt.
Professzor helyzete is hasonló, őt is egy régi motoros. Jegercsik Csaba alakította, a darab egy igen hálás szerepe, ha Alfredról elmondtam, hogy humoros jelenetek hozzákötődnek nagyrészt, akkor Abronsius a másik ilyen szereplő, Kripta jelenet a darab leghumorosabb jelenete mindenképpen, vagy amikor fejbe verik szegényt, de hát nem szabad elfeledkezni a szólójáról az Igazságról sem. mondjuk az még mindig érdekes, hogy kornyikáló dal vég az még mindig van, ez hozzáköthető láttam német nyelven is előadást, ott ez egyáltalán nincs meg.
Herbertet Szemenyi János alakította, vele kapcsolatban alapvetően az volt az érdekes, hogy érdekes lesz őt Herbertként látni, mert ez szerintem nem igazán az ő szerepe, ez be is jött, lehozta a szerepet, de bizonyos helyeken nagyon erőltetettnek tűnt amit csinált, pl. amikor hirtelen átment mély hangba az egyik dalban.
Rebecca érdekes volt, őt Kokas Piroska alakította alapvetően jól, ez inkább prózai szerep, de Fohászban ő is énekel, és ott nagyon tetszett, igazából róla ennyit tudok mondani.
Koukol jó volt viszont, pl. amikor hozza a reggelit várta a dicséretet, de nem kapta meg, illetve a bál előtt volt egy jó része: Most kezdődik, most kezdődik.... a bál. Ez abszolút emlékezetes.
Illetve az említett Öröklét is, hisz végén a frászt hozták rám a lemenetelként, az brutális volt, bár az első felvonásban volt olyan jelenet, amikor mellettem volt egy vámpír, mondjuk annak nem volt olyan rémisztő hatása rám, inkább meglepő volt, hisz a figyelmem a színpadra koncentrálódott, így csak a mozgásból tűnt fel, hogy áll mellettem valaki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése