Az idei 18. formula 1-es verseny.
Helyszín: Interlagos, Sau Paulo, Brazília
Mondhatni hogy egy legendás versenypálya. Amely a 70-es években került be a versenynaptárba.Igaz az akkori pálya közel 8 km hosszú volt, és így nézett ki:
Pálya hivatalos neve: Autódromo José Carlos Pace
José Carlos Pace egy brazil autóversenyző volt, aki nem mellesleg nyert is ezen a pályán még 1975-ben.
Érdekesség, hogy az első három brazil nagydíjon brazil győztes volt, az első két nagy díjat Emmo, azaz Emerson Fittipaldi nyerte, és 3. brazil nagydíj volt az a bizonyos 75-ös, annak futamnak még az az érdekessége, hogy Emmo lett 2., vagyis kettős brazil győzelem volt, ami a mai napig egyedülálló az Interlagosi versenypályán, bár Rioban 1986-ban Piquet-Senna kettős befutó, Jacarepaguá versenypályán, amely azóta Autódromo Internacional Nelson Piquet néven szerepel.
Ez a verseny 1981-től 89-ig szerepelt a versenynaptárban, Interlagos 1990-ben tért vissza immáron új vonal vezetéssel, ami a mai napig változatlan.
Ma használatos versenypálya:
A pályán évről évre sokat panaszkodnak, mivel sok benne huppli, ráadásul még nagyobb szint különbségek is vannak a pályán.
Mint látható az új Interlagosi pálya azért lett kisebb, mert a csiki-csuki részeket eltávolították, illetve csökkentették annak a számát, most a pálya 2. része amely kanyargós, technikás, viszont a pálya eleje és vége nagyon gyors, amely külön nehézzé teszi a versenyzők dolgát, hisz nehéz megtalálni az ideális beállítást erre a pályára.
Ami rendkívül fontos, mivel a pálya rövid, a várható köridők szárazon. 1:13-14, de nedves pályán is olyan 1:30 körül vannak.
Vagyis egy rossz kanyar vételen elmehet egy kör, hisz ezen a pályán nem tizedek, hanem századok, vagy ezredek szoktak dönteni.
A pálya rendkívül izgalmas, sok meglepetést tartogat, és pont a rövidsége miatt alkalmas arra, hogy azok is villanthassanak akik amúgy nem tudnának. Pálya elején és végén kiváló előzési lehetőség, a legjobb előzési lehetőség, az egyes kanyar. Interlagosi pálya híres is az előzésekről, a legtöbb előzések itt szoktak lenni.
Még annyit, hogy 2005 óta, itt dőlt el világbajnoki cím sorsa.
Ami elég nagy szó, hisz 2003-ig ez a pálya a szezon elején volt a versenynaptárban.
2004-ben a Ferrari fölény folytán már Spaban eldőlt a világbajnoki cím.
Bár akkor is rendkívüli izgalmas versenyt láthatott az Interlagosi közönség.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése