2010. október 31., vasárnap

Interlagos

Az idei 18. formula 1-es verseny.

Helyszín: Interlagos, Sau Paulo, Brazília

Mondhatni hogy egy legendás versenypálya. Amely a 70-es években került be a versenynaptárba.Igaz az akkori pálya közel 8 km hosszú volt, és így nézett ki:

Pálya hivatalos neve: Autódromo José Carlos Pace

José Carlos Pace egy brazil autóversenyző volt, aki nem mellesleg nyert is ezen a pályán még 1975-ben.

Érdekesség, hogy az első három brazil nagydíjon brazil győztes volt, az első két nagy díjat Emmo, azaz Emerson Fittipaldi nyerte, és 3. brazil nagydíj volt az a bizonyos 75-ös, annak futamnak még az az érdekessége, hogy Emmo lett 2., vagyis kettős brazil győzelem volt, ami a mai napig egyedülálló az Interlagosi versenypályán, bár Rioban 1986-ban Piquet-Senna kettős befutó, Jacarepaguá versenypályán, amely azóta Autódromo Internacional Nelson Piquet néven szerepel.

Ez a verseny 1981-től 89-ig szerepelt a versenynaptárban, Interlagos 1990-ben tért vissza immáron új vonal vezetéssel, ami a mai napig változatlan.

Ma használatos versenypálya:

A pályán évről évre sokat panaszkodnak, mivel sok benne huppli, ráadásul még nagyobb szint különbségek is vannak a pályán.

Mint látható az új Interlagosi pálya azért lett kisebb, mert a csiki-csuki részeket eltávolították, illetve csökkentették annak a számát, most a pálya 2. része amely kanyargós, technikás, viszont a pálya eleje és vége nagyon gyors, amely külön nehézzé teszi a versenyzők dolgát, hisz nehéz megtalálni az ideális beállítást erre a pályára.

Ami rendkívül fontos, mivel a pálya rövid, a várható köridők szárazon. 1:13-14, de nedves pályán is olyan 1:30 körül vannak.

Vagyis egy rossz kanyar vételen elmehet egy kör, hisz ezen a pályán nem tizedek, hanem századok, vagy ezredek szoktak dönteni.

A pálya rendkívül izgalmas, sok meglepetést tartogat, és pont a rövidsége miatt alkalmas arra, hogy azok is villanthassanak akik amúgy nem tudnának. Pálya elején és végén kiváló előzési lehetőség, a legjobb előzési lehetőség, az egyes kanyar. Interlagosi pálya híres is az előzésekről, a legtöbb előzések itt szoktak lenni.

Még annyit, hogy 2005 óta, itt dőlt el világbajnoki cím sorsa.

Ami elég nagy szó, hisz 2003-ig ez a pálya a szezon elején volt a versenynaptárban.

2004-ben a Ferrari fölény folytán már Spaban eldőlt a világbajnoki cím.

Bár akkor is rendkívüli izgalmas versenyt láthatott az Interlagosi közönség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése