2015. október 1., csütörtök

Szép Nyári Nap - 2015.10.26 matiné

Végül a Szép Nyári Napra is eljutottam egy időben nem éreztem, hogy nekem erre nagyon el kell menni. De már jó ideje nem voltam színházba, és szeptemberre már csak ez a darab maradt, így végül ezt választottam, és egy nagyon jó élményt kaptam, egy igazán lenyűgöző eladást.
Bár jó lett volna az eredeti gárdával látni annak jó része most is itt volt. És itt leginkább Ria-ra gondolok, jó lett volna Dettivel látni, Muri Enikő játszotta ezt a szerepet, aki továbbra sem győzött, bár meg kell mondjam színészileg semmi probléma nincs vele, sőt nagyon is jól játssza a karaktert, mondjuk azért nem ő főszereplő, sokkal inkább Juli, így ez kevésbé bajos.
Párja Sanya sem az eredeti felállásból van (Szerényi Laci játszotta eredetileg ezt a szerepet), de Kocsis Dénesre aligha lehet panasz, bár a darab elején úgy éreztem, hogy ez nem igazán az ő szerepe, és ezt az éneklése kapcsán gondoltam így, de végül is nem volt gond, sőt ezt leszámítva panaszom nem volt rá, és már nem először látom őt, már a Tavaszébredésben meggyőzött, ott komolyat alakított, és az teljesen más darab, ott azért színészi képességei jobban kijöttek, nyilván Sanya egy kevésbé bonyolult karakter, és a helyzet sem olyan drámai.
Vágó Zsuzsi és Peller Ancsa nagyon üdítő volt, de Szabó Dávidot is kiemelném, igen jót alakított. Péter és Juli szerelme elképesztő, teljesen magával ragadott, nagyon tetszett az ő kettősük.
És felfedeztem újra egy dalt amit ők énekelnek, és szól legalább akkorát, mint a Latin Szerenád ez az I Love me, You Love Me sajnos a CD-re ez sem került fel. De ez az Operettszínháztól nem meglepő, és egyben nagyon idegesítő, pedig itt még arra sem hivatkozhatnak, hogy külföldi darab és drágák a dalok, ez a musical az Operettszínháznak készült.
És Dávidról pár gondolat. Elképesztő volt, úgy emlékszek hozzá még nem volt szerencsém semmilyen előadásban sem, bár fellépésen már láttam, de elképesztő, ahogy ezt a szerepet játszotta, ha már említettem Tavaszébredést Péter sorsát Melchiorhoz tudnám hasonlítani, ez párhuzam nagyon is áll, hisz szerencsétlen sorsú kitűnő tanulókról van szó, akiknek az életében ott a szerelem, bár pont ezen a ponton van eltérés, és Tavasz pont ezért is olyan durva amilyen durva darab.

Ancsára rátérve alapvetően miatta is döntöttem a darab mellett, mert már régóta megakartam őt nézni egy előadásban, ő azok tartozik, akinek már beszédhangja lenyűgözött, vele kapcsolatos élményem a Nana című anime, ahol a főszereplőnek Osaki Nananak adta a hangját, valami rendkívüli módon csinálta ezt, persze halottam énekelni is felvételeken is, és élőben is volt szerencsém hozzá már a múlt heti Színházak Éjszakáján, nem semmi azt meg kell hagyni.
Bár játszott ő komoly szerepet is Rudolfban pl., nem csak bohóckodni, nyilván ezen oldalát is megnézném.
Megjegyezném, hogy alapvetően nem kedvelem de Kerényi Miklós Máté is nagyot alakít a darabban Öcsiként, de az egész gárda alapvetően tényleg egyben van, stúdiósok előtt is le a kalappal. Illetve ha már itt tartunk Szulák Andreáról nem tudom mit gondoljak, mert nem tartozik a kedvenceim közé alapvetően, hangban sem az esetem, de Panni néni szerepében is nagyot nyújtott, és ez azért elég összetett szerep, hisz egy részt tanár másrészt anya, ráadásul nem éppen boldog élete, hisz elvált nő, de azért a darab folyamán érik jó dolgok is. Lányával duettje különösen jó volt, a darab egyik legjobbja tényleg. 
A vége zseniális volt, bár felvételen láttam régen a darabot, de nem maradt meg, hogy végén milyen a Holnap Hajnalig, érdekes verzió ez így, nagyon belassított, de eltalálták, és persze aztán beáll egy változás a dal közben. 
Ami problémás volt a darab kapcsán, hogy én rossznak éreztem hangosítást több dalnál is, mondjuk meg vagyok fázva az is igaz, de nem sokszor van ilyen érzésem és mindez úgy hogy az 5. sorban ültem. Onnan nagy élmény volt, hisz volt hogy szereplők szinte ott álltak az ember előtt, bár picit pechem volt, mert pont egy magas férfi ült előttem, de szerencsére ez nagyban nem befolyásolta az élményt. 
Amúgy a végére maradt a legaranyosabb momentum, Dávid a hátán hozta ki Zsuzsit, az tény nagyon ott volt a szeren. Amúgy a Mamma Mia-val összehasonlítva ez komolyabb darab, és nagyon durva dolgok is vannak benne, a kommunizmus árnyoldala, amikor szinte senkiben sem bízhattál, de a diktatúra ilyen, az ötödik pecsét című filmet tudom ajánlani, ami egy másik diktatúrában játszódik, az azért még durvább. De persze voltak vicces pillanatok, kicsit sajnálom, hogy nem Náray Erika szerepel már ebben a darabban, de Marika is jó alapvetően, de Erika nekem nagy kedvencem volt. 
És azért mondom, mert Pago Pago volt a legnagyobb. Ezt nehéz megfogalmazni, de amit négyen leműveltek a színpadon, és be is társult hozzájuk a pincér és pincérnő is, nekik is volt egy nagy pillanatuk, ez hatalmas volt. Ehhez hozzátartozik, hogy Topit (Faragó András) ki nem lehet lőni Tóth Antal szerepéből, Szulákkal nagy párost alkot, Dézsy is nagyot alakít, az ilyen karakterszerepeket nagyon magáévá tudja tenni, és hát alapvetően általában rossz oldalon áll, és azt mesterien hozzá, nagyon lehet utálni őt.
Mamma mia-hoz hasonlóan a darab maga közelebb van a nézőkhöz, próbálják bevonni az embereket a darabba, mondjuk érdekes, hogy azért darab közben kevésbé sikerült, különösen tényleg amikor a koncert rész volt, ott alapvetően komolyabb reakcióra számítottam a közönségtől, de ez nem baj végül is. 

Amúgy alapvetően nem annyira vonzott engem az, hogy x együttes dalaiból musicalt csinálnak, hisz vannak a dalok amiket mondjuk az ember szeret önmagukban nehéz elképzelni egy más környezetben vagyis a színházban, de mindkét musical telitalálat. Az sokat mondó, hogy nem sok állótapsos előadáson voltam még, de ez az volt, és nem csak a földszinten álltak az emberek.
Az emberek szeretik ez a darabot annyi év után is, és ezt jó látni. Mostanában olyan darabokon voltam amiket mindenképpen újra néznék, Abigél és Mamma Mia is ilyen volt, ez is mindenképpen ide tartozik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése